mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

VAR ÄR PLÅNBOKEN??

Allmänt Permalink6
Igår kväll höll jag på att få hjärtslag.... sonen Stefan skickade ett sms där det stod..." saknar du plånboken?"
Nej men vadå,varför skulle jag sakna plånboken,och varför undrar han det? Jag fattade ingenting, men jag gick och tittade i handväskan. VA!! Där fanns ingen plånbok***  Men hur kunde sonen veta att min plånbok inte fanns där?
Nu blev jag alldeled iskall och undrade såklart vart den var? Så jag ringde upp sonen, och då talade han om att han hittat min plånbok längst nere i kassen med diverse saker och även två Orkidéer som jag köpt åt honom som i flyttningspresent.
Han tog med kassen när han hämtade Martin tidigare på dan. Jag måste ha lagt ner den i kassen iställer för i handväskan när jag plockade ur bilen. Det var ju tur att det var sonen som hittade den. 
Man känner sig "naken " utan plånbok och där har man ju en del viktiga saker så det är inte konstigt.
Nu ska vi ge oss ut på förmiddagsrundan vovvsen och jag, solen skiner och hyggligt varmt är det, det väntas ju sämre väder under helgen så det är bäst att njuta....
Ses...♥
 
#1 - - Lillian:

JA, en sånn bok må man ha tilgjengelig hele tiden, ellers så husker en ikke hva en skal og må sitte hjemme og vente på at noen etterlyser hvorfor du ikke kommer! Så flott han sa ifra og ikke bare ventet på at du skulle hente den!

#2 - - ansepanse:

åh vilken tur att plånboken fanns där, pust
kramar vännen <3

#3 - - Gittan:

I bland gör man saker som man inte tänker på och vilken tur att den kom till rätta. Det är bäst att njuta av solen i dag om det blir sämre väder, men det är ju inte så långt fram än så det blir förhoppningsvis mer sol. Kram.

#4 - - Rigmor:

Det är vid sådana tillfällen man kan bli i starkt behov av en "hjärtstartare"...det är ju inte bara pengar, utan alla kort, körkort, ja halva ens liv ligger ju liksom i plånboken!! Tur det ordnade upp sig, och hittelönen var ju redan utbetald, har för mej att jag läste något om orkidéer...!!
Första dagen jag är utomhus ordentligt idag, och lite vårvärme och sol hann jag allt få innan helgvädret så sakta kom smygandes. Man kan inte få allt!!
Ha en skön fredagskväll!!
Kram kram

#5 - - yvonne:

Ett senilsnöre om plånboken??? Han fick jobb med att ösa bilen!Kram!

#6 - - krulli:

Usch och fy. Tappade min plånbok med över 5000 i den i vintras. En snäll man hittade den och vi hittade varandra via facebook. Alla pengarna kvar! Härligt med ärliga människor,

Till top