mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

ETT FAST ELLER SLAPPT HANDSLAG?

Allmänt Permalink16
Vad föredrar ni om ni ska ta i hand och hälsa på nån,  att handslaget du får är fast,eller en lös sladdrig hand?
Jag kan helt klart säga att ett fast handslag är att föredra, om man sträcker fram handen och får en lös hand som inte ger nånting tillbaka det känns inte bra.
Men sen finns det såklart dom som nästan krossar handen när man hälsar och det går helt bort....
 
Nu ska vi snart åka på återbesök till veterinären Bamse och jag för hans ögon. Håller tummarna att det ser bättre ut...
Haa de....♥
 
#1 - - Aurora:

Ett fast handslag visar att personen man hälsar på har ärliga avsikter. Kram

#2 - - Sita:

Jag gillar inte heller slappa handslag. Usch det känns fel. Kram

#3 - - TantGlad:

Fina vovven då.
Ett fast handlag visar tecken på självsäkerhet och ärlighet tycker jag.
Ha nu en jättefin dag/ kram.

#4 - - Ama de casa:

Ja, ett fast handslag (som inte krossar benen i handen) är helt klart att föredra :-)

Håller tummarna att allt är bra med Bamses ögon nu!

#5 - - Rigmor:

Fast handslag tack!! Annars känns det nästan som att hålla en dö fisk i handen...
Nu håller jag tummarna för Bamse, att det gick bra hos veterinären. Usch, det är mycket våra fyrbenta kan drabbas av, en kollega till mannen fick operera sin hund akut för tarmvred, det var i sista minuten.
Hoppas på fint väder fortsättningsvis i veckan, och att jag tar mej upp ur sängen, har åkt på nån dum influensa, fryser och svettas om vart annat.
Kram kram

#6 - - Moi:

När du skriver "en lös slapp hand" så anar man vilket du föredrar. Vilket du ju också berättade!
Jag vill ha ett fast handslag, klämmer det för mycket så trycker jag till lite extra jag också ;)
Kram

#7 - - Åse:

Ett fast handlag ska det vara, hoppas att allt gått bra för Bamse. Kram

#8 - - Kaffehörnan:

Handfast tycker jag. Kram

#9 - - yvonne:

Jag ger ett fast handslag och vill få ett fast handslag tillbaka.ja inte så att det gör ont! Nu ska jag ner i bingen Natti på dej vännen! natikram och Pööössssssss!

#10 - - yvonne:

PS Håller tummarna för Bamse! Pöösss

#11 - - Hebbe:

Kväller,,Jag föredrar ett fast handslag,,hälsa på en slapp är som att ta i en fisk...
Hoppas att Bamse får ok från djurdoktorn..
Torskrygg är en kanondel av fisken..Haé Kram.

#12 - - fenixmona:

Et fast handslag ska det vara! Det är rejält o ärligt!
Hoppas det går bra för lille Bamse! Kramiz

#13 - - Gittan:

Han är då för söt Bamse, vilken härlig kompis hoppas det gick bra hos "doktorn" för honom.
Ja ett fast handslag är ju bättre så det inte känns sladdrigt.
Kram.

#14 - - yvonne:

Gooförmiddag! Är allt bra med dej?? Stor kram!

#15 - - yvonne:

Det kan vara penicillinet som tar musten ur dej. Jag låg och väntade på dej!! Jag somnade till slut ! Jag har fönsterputsare.Tycker att jag kan unna mej det .Det kostar 1000:-/år . Han kommer 4ggr /år .. Krya på dej kram!

#16 - - ansepanse:

definitivt ett fast handslag, ett löst handslag känns ju som om personen ifråga inte bryr sig
vad söt han är Bamse-pôjken <3
kramen <3

Till top