mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

BÄTTRE ????

Allmänt Permalink14
Ja jag mår bättre än jag gjorde i början på veckan, men var är orken,och lusten att göra nånting??  Fast det kanske ordnar sig,det måste det göra.
Bakterien från såret på foten tog sig tydligen runt i kroppen och jag mådde inte bra men dum som man är kör man på som vanligt. 
Efter förra helgens kalas  och sen sov Amanda o Ida över här till måndagen och det var full fart. Vattenkokning beroende på avloppsläckan uppe på Svampen och Amanda o Ida var väldigt noga med att använda kokt vatten till tandborstningen ofta så sväljs det ju lite vatten och dom ville inte få ont i magen..**
På måndagkvällen var jag helt utslagen,kroppen orkade ingenting, och på natten vaknade jag med ett hjärta som dundrade på i full fart för att sen stanna upp och sen fortsätta på samma sätt  igen. Jag gick upp och knallade runt ett tag, det går väl över tänkte jag. 
Men till sist fixade jag inte mer, det gick knappt att andas så gubben fick köra mig till akuten.
EKG, provtagningar, där en del prover var bra andra mindre bra och sänkan skyhög.  Förmaksflimmer och pulsen låg på nästan tvåhundra. Antibiotika direkt in i blodet för att ta ner infektionen och sen medicin för att ta ner hjärtrytmen.Dagarna efter var jag helt däckad men man repar sig. Hundarna har gjort mig sällskap på sängen men såklart tyckt det blir långsamt när inte matte gör lika mycket med dom som annars.
Så det är läget...
Kram från mig och ha en fin dag..♥♥
 
#1 - - syren:

Oj vad jobbigt du har haft och jag önskar dig krya på dig! Var rädd om dig nu och ta det lugnt.
Själv har jag inte heller varit riktigt bra men jag tror det löser sig för mig om några dagar. Kommer att skriva i bloggen när det känns lite bättre. Inget allvarligt.kram

#2 - - yvonne:

Vad jobbigt du har haft det.. du måste ta det så lungt vännen! Krya på dej!!! Stor kram och Pööösss!

#3 - - Rigmor:

Nu tar du det lugnt!! Att ork och lust att göra något inte kommit tillbaka, det är förmodligen kroppens försvarsmekanism som slagit till. Så låt det hela läka ut, ta den tid som behövs, så kommer du att må bra snart!!
Sen kan jag, oss emellan, berätta att man behöver inte vara sjuk för att lusten att göra något ska försvinna helt heller...Igår kalasade vi för fullt här, mannens moster fyllde år, och idag...ja, jag åt väl för mycket, för jag har då inte gjort många knop!! Lite räfs i trädgården, skällt på Zambo för han kluvit min syrénhortensia mitt itu, gått lite promenader med honom, ja det är väl allt som ork och lust har räckt till!!
Krya på dej nu och var rädd om dej!!
Kram kram

#4 - - Aurora:

Stackare. Hoppas det går åt rätt håll nu hela tiden. kram

#5 - - Gittan:

Usch vad jobbigt att inte må bra men tur att det går åt rätt håll, och ta nu den tid du behöver för komma igen. Ta hand om dig och krya på dig. Kram kram.

#6 - - yvonne:

Ger dej stor krya på dej kram! Nattikram och Pöösss!

#7 - - mickis:

Ojojoj Vilken TUR att gubben körde dig till akuten, det där kunde gått riktigt illa :-(

KRYA PÅ DIG! ❤
Kram❤

#8 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Oj oj oj vad jag känner med dig!
Det var klokt att åka in till akuten
Inte alls konstigt att du ingen ork har för vem skulle ha det med det du har varit med om
Du får ta det lugnt en liten tid framöver och vovvana förstår att matte inte är lika aktiv som tidigare
Sköt om dig och ta hand om dig fina du
Många styrkekramar till dig

#9 - - Herr Nilssons Fru :

Jösses - vilken tur du kom iväg, men varför är man så dum så man väntar in i de sista nästan..hua...lät inte bra de där.
Skönt du är på G igen o ja man kan se att vovvarna vill ha tillbaka sin friska, glada pigga matte.
Var rädd om dig - ta´t piano, så du blir redigt frisk igen.
Kramiz

#10 - - yvonne:

Godmorgon vännen! Du får ta dej en tupplur varje em.. Morgonkram!

#11 - - Paula´s Blogg:

Oj, vad du haft det jobbigt...hoppas att du kryar på dej snart!
Här har jag lite lägesyrsel idag, men det vet jag ju att är övergående...Värken är det lite annat med..

Krya på dej nu!

Kramen om

#12 - - ansepanse:

nu får du verkligen ta det lugnt och vara rädd om dig, usch det lät inte något vidare det där
massor av krya-på-dig-kramar härifrån <3

#13 - - Hebbe:

Usch o fy,,inte kul att gå ner för räkning på detta vis,,skönt att du kom till akuten fort nog,så du fick den hjälp du behövde,,Krya på dig nu,,jag skickar ner en stor sol till dig,så du kan sitta och "Kisa" med ögonen ett tag..Haé Kramen.

#14 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Hoppas att allt är bra med dig
Ta hand om dig nu många kramar till fina du

Till top