mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

PASSA SOPGUBBARNA

Allmänt Permalink8
Förra gången sopbilen skulle komma så hade jag hängt ut en tom påse på den bruna tunnan, för att påtala att det behövdes mer påsar. Inte lämnade dom av några påsar...som tur var hade jag kvar så det har precis räckt tills nu.
Visst, man kan åka i väg och hämta, men det stöter på besvär,hehe...och dom ska lämna av påsar, så är det, om det inte missas.
I dag när jag såg sopbilen komma på gatan så klev jag ut och ställde mig på pass bredvid soptunnorna. Så jag fick mina påsar personligen överlämnade och en liten trevlig pratstund..*L*.. 
Snygg tunna..bild lånad från Google**
 
Gråväder i dag och lätta snöflingor som faller ibland, men fredag är det och på eftermiddagen ska jag hämta Amanda från fritids, och Ida från dagis. Mamma ska jobba lite längre  och pappa är som sagt och roar sig med skidåkninng i Norge..*L*..
Ses...♥
 
 
#1 - - yvonne:

Men Mita fattade du inte vinken??? de ville naturligtvis att snyggingen skulle ut och hämta påsar själv och få en pratstund*L* Idag har jag tagit det lugnt! Enligt doktorn går inget att göra åt hans ögon . Kram vännen!

#2 - - carina:

Inte dåligt att få soppåsarna direkt i handen, och dessutom en pratstund :)
Här har vi -7 garder, och sol♥
Kramen vännen♥

#3 - - Villa Freja:

Eller så gör man som vi, glömmer att ta loss påsen på tunnan så vi får nya påsar varje gång ;) Kram.

#4 - - Sita:

Jag har massor med dom bruna påsarna. Kjell jobbade med dom tidigare, o bunt efter bunt kom med hem. Så blir det kris så kan jag komma. Kram

#5 - - Decdia:

Vi har ett sophus och ett lager med bruna påsar att hämta där. Skönt! För jag hade nog inte varit så duktig att jag åkt någonstans för att hämta dem. :)

#6 - - yvonne:

Vad då gammal??? Nu tog du i! Och du är ingen tant!! Ha en mysig fredagskväll.. Kram!

#7 - - TantGlad:

En trevlig pratstund lät ju mysigt.
Tittar in och önskar dig en fin helg
Kramkram på dig.

#8 - - moi:

Som de flesta i lägenhet har jag påsservice i sophuset. Bara att gå dit och hämta.
Vädret har varit hyfsat här idag, visserligen några minusgrader men helt vindstilla!
Mysigt (nästan)
Kram

Till top