mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

NYTT SÄTT ATT HÄLSA ( FIST BUMP)

Allmänt Permalink10
Att skaka hand vet man ju kan sprida baciller. Nu läste jag om ett nytt sätt att hälsa på, eller nytt kanske det inte är, det har nog funnits ett tag när man tänker efter.
Fist bump eller "knytnävskrock" på ren svenska,  det innebär att man knyter näven och låter knogarna "krocka " lite lätt med varandra.
Det kanske kan vara nåt i förkylnings och influensa tider....
 
Idag var Martin här ett tag med pappa, och på deras dagis får barnen lära sig att hälsa på det viset, dom tycker det är ett roligt sätt...
Roligt är det också med snön tycker Martin som gärna kan vara ute hur länge som helst medan farmor och pappa börjar frysa..*L*..
Bamse som älskar att vara ute i snön leker gärna med Martin...**
På förmiddagen var till hundarnas favoritställe där dom kan springa lösa, 
Än så länge är det rätt lagom med snö att pulsa i, man håller värmen kan man lugnt säga...
Ikväll blir det latmat, med andra ord..pizza...och ett glas rött**
Haa de...♥
 
#1 - - Rigmor:

Tur för Martin att han har Bamse...!! Tror de njuter lika mycket båda två av varandras sällskap. Och jag önskar sååå att Zambo skulle kunna springa lös någon gång på större ytor, och inte bara i trädgården, som dina godingar får göra, jag ser ju hur lyckliga de ser ut.
Men du...det där "nya" sättet att hälsa, det vet i sjutton om jag törs mej på...jag som är så ivrig av mej, tänk om jag missar den andres knytnäve...ja du förstår ju själv vad som händer då!! Blir inte många vänner kvar!!
Snyggt glas med det röda i!!
Ha en fortsatt skön lördagskväll vännen!!
kram kram

#2 - - yvonne:

Det var ett bra sätt att hälsa på.Jag har sett det när jag jobbade Det var invandrarungdomarna som hälsade så.........Snövallarna är jobbiga att komma över! Får se om jag orkar se någon film ikväll!! Jag säger godnatt till dej nu ifall jag somnar. Nattikram och Pööösss!

#3 - - Henrik Olsson:

Jag har aldrig tänkt på fist bump ur den synvinkeln! :)

#4 - - Hebbe:

Mors..Ja lax på detta vis är busenkelt o gott..Klart att Martin har kul ute i snön tillsammans med vovvarna...
Detta sätt att hälsa ser man ofta att invandrarungdomar använder,syns oxå ofta på film..Haé Kram
ds,,Snyggt vinglas....

#5 - - Sita:

God morgon. Syns att Bamse gärna leker med Martin. Thea älskar också att vara ute i snön o åka sin bob. Kram

#6 - - browneyedgirl:

God morgon =)
Hoppas det blev en mysig kväll med pizza och vin.
Här blev en kopp te, skrattar. Kramen <3

#7 - - yvonne:

Goförmiddag! Vi har fått mer snö inatt och det ser ut som om vi får mer!! Kramen!

#8 - - moi:

Ha, nu när jag legat i soffan och kollat allt möjligt på tv:n har jag faktiskt sett en hel del såna där hälsningar (då anar du kanske vad jag ser för program).
Faktiskt trodde jag bara det var "inne" bland rappare, hip-hopare och andra coolingar.
Tycker faktiskt det är ett bra sätt även för andra, mindre coola, att inte sprida smitta!
Kram

#9 - - mickis:

Vilket UNDERBART kort på Bamse & Martin :-)
Det är kanske ett bra hälsningssätt OM man inte hälsar för hårt.... & iaf mycket bättre än att gnugga näsorna... ;-)
Låter som du haft en skön lördag :-)

Önskar dig en fin söndag!
kram

#10 - - ansepanse:

barn och de flesta hundar älskar ju snö :) så det förstår jag att Martin ville vara där ute även om ni vuxna frös :)
härliga vintertäcken dina älsklingar har
önskar dig en fin söndag
kramar vännen <3

Till top