mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

MAN BLIR PIGG AV TUGGUMMI?

Allmänt Permalink3
Ja det läste jag om i en tidning. Studenter som får tugga tuggummi känner sig mer vakna och uppmärksamma har det gjorts en undersökning på.
Det beror på att själva tuggandet förbättrar blodcirkulationen och syresättnbingen av hjärnan bland annat.
Så då ska jag testa det nu och stoppa in ett tuggummi och tugga ett tag, sen får vi se om jag piggnar till..*L*..
 
Segt som tuggummi är det i alla fall i dag... gråväder ett par minusgrader och lite vind. Hundarna snusar så gott bakom min rygg, det låter så skönt. Man blir nästan frestad att lägga sig hos dom..***
Haa de....♥
 
#1 - - mickis:

det ser allt gott ut där de ligger hundarna :-)

vi har strålande solsken här idag :-) men bitande narig vind....

pigg av tuggummi... jäklar vad pigg jag borde vara... jag tuggar ofta tuggummi :-)

ha en fin dag!
kram

#2 - - Hebbe:

Hej du,,Jasså man blir pigg av tuggummi,,jag tycker många borde bli trött i munnen,käkarna går ju som en symaskinsnål på en del..
Såg att du köpt nya färgpatroner,,har du provat...
http://www.handyink.com/ bra priser..Haé Kram.

#3 - - Kenneth:

inte bra för magen o tugga

Till top