mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

GOFIKA OCH PYSSEL

Allmänt Permalink10
Jag hämtade ju  Amanda och Ida från fritids och dagis på eftermiddagen,  Båda två blev ordentligt fastspända på bälteskuddarna. Sen skulle jag spänna fast mig själv innan jag åkte i väg, men det var bara det att fästet som man trycker ned bältet i hade åkt ner på nåt konstigt vis mellan växelspak och själva sätet. Det satt ordentligt fast så jag lyckades inte få upp det. Så det var bara att åka i väg utan bälte och med den plingande varningssignalen i öronen.
" Farmor, sa Amanda" kommer du bli stoppad av polisen nu?"  "Nej det hoppas jag inte sa jag" och kände mig som den värsta lagbrytare,hehe.... men hem kom vi utan missöden, och senare när gubben kom hem så lyckades han få upp fästet till bältet. "Men vad har du nu lyckats med sa han" när jag talade om vad som felades...ghaaa.. typiskt karlar och tro att man gör sånt där av jäkelskap,haaa....
Men Amanda och Ida tycker att farmor har så gott fikabröd, så där kunde jag glänsa lite..*L*..  sockerkaka,bullar, och sen fanns det till deras stora lycka kvar kolakakor sen julbaket.
Sen skulle pärlorna fram, och dom pärlade med stor koncentration..***
Amanda gick efter ett tag över till att rita, men Ida älskar att pärla...
Bamse som ska vara med hela tiden och kolla vad som händer däckade efter ett tag...**
Det ser lite jobbigt ut att stå så där..*L*...
 
#1 - - yvonne:

Ha ha Vad Bamse ser rolig ut jag fick mej ett rejält skratt!! *L*.. Söta barnbarn du har! Jag ska tippa ner i sängen och titta på ettan. Om du inte har lagt de så ställde jag säcken innanför dörren .. nattikram och Pööösss!

#2 - - fia:

De är ju för söta hela högen :)Alla små ska lägga näsan i blöt och vara med på ett hörn. Värsta är ju när man sitter på huset och har sex stycken som fullständigt glor ut en men man får se det från den ljusa sidan - man är ju aldrig ensam!
kram och gonatt
Fia

#3 - - Sita:

God morgon. Vad Bamse ser rolig ut på bilden. Kallt här idag med, men jag såg inga flingor ute när jag kollade. Men dom kommer väl. Kram

#4 - - fenixmona:

Så fina bilder! Fast bilden på den däckade bamse är ju helt underbar!
Tur att gubben fixade bältet! Kramiz

#5 - - browneyedgirl:

Vilken härlig bild på söta bamse :)
Mysigt att få rå om barnbarnen lite. Kram vännen <3

#6 - - yvonne:

Godmorgon! Klarade du att se färdigt filmen?? Morgonkram!

#7 - - Rigmor:

Ja...varför tror karlar alltid att man är slarvig eller gör saker med flit...*skrattar*, fast här är det nog lite tvärtom också...Man känner lössen på gången!!
Men så söt bild på Bamse, snacka om att somna mitt i det hela!! Det är jobbigt med småbarn...Stjäl han inte leksakerna också?? Det gör Zambo när barnbarnen kommer, tror han känner att han inte är i mittpunkten när de är här å då gäller det ju att rätta till det...
Och angående kopplet, ja expanderkopplet, det har jag bara när vi går i skogen, för annars glömmer han väl alldeles bort att man kan gå fot också...eller om han någonsin vetat det...
Ha en skön lördag vännen!!
Kram kram

#8 - - yvonne:

Jag ser till att få motion ändå! Och Kjell ser till att jag får motionen,Han gömmer var han lägger saker och nu på morgonen har jag letat efter hans strumpor.Till sist struntade jag i det och tog fram nya.Kram!

#9 - - moi:

Så koncentrerade tjejerna är!
Och bilden på Bamse fick mig att skratta högt!
Kram

#10 - - Nett:

Tur att du inte blev stoppad, och att du fick mannen till att fixa till felet. Tänk förr då åkte man eller körde jämnt utan bälte. Hoppas att du har en fin helg. Kram

Till top