mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

FREDAG OCH UTMANING

Allmänt Permalink17
Det passar ju bra att ta sig ann en utmaning en sån här gråmulen fredag när ett snöoväder inväntas.
Jag fick en utmaning för ett tag sen av bloggvännen solglitter, och nu ska jag försöka få till det här...**
FRÅGOR SOM JAG SKA SVARA PÅ:
1.Bästa minne?
Minnen från när mina tre barn föddes är sånt som man inte glömmer, den känslan, jag minns den än i dag fast det är många år sen nu.  Ett annat underbart minne som sitter tydligt är när jag blev med egen hund första gången...
 
2.Favoritväder?
Ja inte är det regn,och inte snö. Men båda i lagom dos kan ju vara trevligt i bland, vid rätt tillfälle,
Annars är det såklart soligt väder och en temperatur runt 25 grader, med sköna sommarkvällar.
 
3.Favoritårstid?
Jag gillar vår och sommar bäst, men även en bit in på hösten.
 
4.Favoritprogram på tv?
Jag ser inte så jättemycket på tv, det kan bero på att jag oftast somnar efter en stund..** 
Men svenska dramaserier,brittiska deckare och även danska är toppen tycker jag. Sen såklart underhållningsprogram som Lets dance, Körslaget, Så mycket bättre, Stjärnorna på slottet och ja ni vet liknande...
 
5. Gillar du att handarbeta?
Förr stickade och virkade jag en hel del. På det glada 80-talet bytte vi stick och virkbeskrivningar med varandra på jobbet. Nu blir det knappt ingenting. Jag får så ont i nacke och axlar tyvärr.
 
6.Vad gör du helst när du vill koppla av?
Ja då läser jag, en bok finns alltid på gång, det är underbart avkopplande. Att ta hundarna och åka ut nånstans där dom kan springa lösa, det är härligt avkopplande.
 
7.Vad gör du helst när du vill ha spänning?
Spänning söker jag väl inte direkt. Det kan finnas nog spänning i bland i det vardagliga livet..
 
8.Vad väljer du helst för färdsätt när du reser,flyg eller båt?
Jag gillar båda sätten. Men vill man komma fram fort så blir det flyg, annars kan det vara toppen med en båtkryssning.Så är man ju på plats redan.
 
9.Har du en egen dröm om framtiden?
Nu har ju åren gått så nån direkt dröm har jag inte. Men jag kan ju dra till med att vinna en stor summa pengar, klassiskt och bra.. då kan man unna sig saker utan att behöva tänka om man har råd. Dela med sig till nära och kära och se hur glada dom blir...
 
10.
Gillar du att shoppa?
Lätt att svara på..JA!
 
11.Gillar du såna här utmaningar?
Egentligen inte, men ibland tar jag mig i kragen och svarar på dom..**

Jag tänker inte skicka vidare, utan är det nån som vill anta utmaningen får dom hemskt gärna göra det.
Framåt sen eftermiddag eller kväll ska det komma ett rejält snöoväder sägs det. Varning för stora problem i trafiken.Gubben skulle ha åkt på trav nere i Mantorp men han skippade det. Det var ju skönt. Men sonen Peter som kör extra på Göteborg  varannan fredag till lördag, han ska ge sig iväg med långtradaren, och mamma får oroa sig såklart..**
Dags att ge sig ut med hundarna en sväng, sen ska jag förbereda köttgrytan till morgondagen...
Ses...♥
 
 
#1 - - Camilla:

Det var roligt att få veta "lite mer" om dig! Det mesta känns det som att jag visste genom att ha "lärt känna dig" genom åren! ;)
Visst är det väl ändå lite konstigt att man tycker att man känner varann för att man haft så mycket kontakt via hemsidor och bloggar, trots att man aldrig möts i verkliga livet???
Jaaa, så är väl dagens samhälle lite grann, tidens melodi så att säga! :)
Hoppas du hade en alldeles alldeles underbar födelsedag igår!!!
Bamsekram och Trevlig Helg! <3

#2 - - moi:

Det roligaste med utmaningar är att man får lära känna andra/dig lite bättre.
Och jag tror vi har en hel del gemensamt... ;)
Ha en go fredagkväll!

#3 - - Sita:

Hejsan. Åkte till affären idag, det var för snävt plogat. Körde fast på gården när jag kom hen. Så i morgon får gubben starta traktorn o göra bredare väg. Kram

#4 - - Ama de casa:

Det var en rolig utmaning och en FANTASTISK bild :-)

#5 - - Herr Nilssons Fru :

Så där ja, då vet jag lite mer om dig oxå. Uch jag förstår du är orolig med ett barn (nåja nåja:) ute på vägarna i långtradare...hua. Min mellangrabb började sin karriär i en sån, jag hade lite svårt att fatta att han rattade de där stora bilen :) men han sökte sig in efter något år o slutade köra.
Fin bild i skymningen.
Kramiz o go helg på dig nu

#6 - - Decdia:

Kul att läsa om dig och lagom lång utmaning! Jag tror många har en liten "hatkärlek" till utmaningar, fniss.

#7 - - ansepanse:

alltid lika roligt att läsa sådana där utmaningar men jag har själv slutat att svara på sådana
vilken vacker bild :) säga vad man vill om snön, men visst är det vackert
Sv: nja, jag vet inte riktigt, jo, ibland oroar jag mig kanske, har försökt träna bort det och jag tycker att jag lyckats rätt bra med det
önskar dig en mysig fredagskväll
kramar

#8 - - yvonne:

Nummer 10 visste jag vad du skulle svara!!! Har varit hos Ola och Mis Ska krypa ner i en renbäddad säng .. Nattikramen och pööösssen!

#9 - - Henrik Olsson:

Ja, 25 grader är granska lagom! :)

#10 - - Mickis:

Roligt att få veta lite mer om dig :-)

Hoppas han kör försiktigt sonen :-)
Kram ❤️

#11 - - fenixmona:

Alltid kul att läsa och få veta lite mer om den man skriver med! Kramiz

#12 - - yvonne:

Godmorgon vännen! Hoppas att du har sovit gott! Jag har sovit gott och länge! Ha en bra dag! Morgonkram!

#13 - - Janne:

Goddag ! Det var många frågor och svar där. Det var väldigt populärt med dessa frågor på bloggarna för ett antal år sedan då jag började. Kul ! Ha det bra !

#14 - - carina:

Kul att få veta lite mera om sin bloggvänner :)
Här har vi toppen idag, SNÖVÄDER♥♥
Kramen min vän♥

#15 - - Villa Freja:

Jag kan gilla såna där utmaningar.Kul att läsa lite mer om dig. Kram.

#16 - - Susanne P:

Roligt att du tog dej tid att svara på utmaningen. Det är alltid lika roligt att se hur man svarar.

Sv. det blev kalvsylta och potatis till fredagslunchen. Som tur var, hade jag förkokat potatisen som låg kvar i vattnet och de var färdigkokta och fortfarande varma så vi fick någorlunda varm mat.
Alternativ 2 var yoghurt och flingor...efter en kall utomhus eftermiddag.
Alternativ 3 var att grilla korv i braskaminen...
Man får ta till alla knep när det kniper. ;)

Kram

#17 - - Anki A:

Hade missat att du svarat på utmaningen... mitt svar kommer så småningom...
Kul att läsa och lära lite mer om bloggvännerna... nu vet jag t.ex. att du har en son som är lastbilschaffis... det har jag också :)
Väldigt vacker skymningsbild - man förstår varför man kallar en viss tidpunkt på eftermiddagen för "Blå timmen"!
Kram

Till top