mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

FÖRSVINNANDE GOTT

Allmänt Permalink16
Idag passade jag på att baka en kaksort passade bra när det ändå var ett typiskt inneväder. Bra att ha till kalaset på lördag eftersom jag vet att dom kommer ha en strykande åtgång.
Inte ofta jag bakar kakor men dom här är perfekta, bara att rulla längder och lägga på plåten,trycka till lite med pekfingret och in i ugnen. Skära i avlånga bitar sen innan dom kallnat helt...
Kolakakor,eller sirapskakor som dom också heter...försvinnade goda. Och jag kan säga att alla ändbitar försvann rätt fort..*L*..
Idag har snön yrt i luften hela dan, skottning av och till. Lite har jag tagit och gubben tog resten sen när han kom hem. 
Bamse han älskar verkligen snön, Peppe han sätter sig på trappan när Bamse plöjer runt som värst i snön. Det ser ut som han tänker " hur kan nån vara så dum och gilla snön"..**
Jag blundar så slipper jag se eländet..***
Mina raringar♥♥
#1 - - Susanne P:

Jag kallar dem sirapskakor och de är verkligen försvinnande goda...

Jo, Spaniel och retrievers är ganska galna i snö... på gott och ont.
Jag kan tänka mej att en Spaniel får med sig mer snö in än en retriever gör... ;)

Kram

#2 - - yvonne:

Mina töser tycker om snö.Men de drar inte in så mycket snö som din Bamse gör! Natti på dej och sov sp gott!! Nattikram och Pööösss!

#3 - - fenixmona:

De flesta vovvar gillar att plöja runt i snön, det gjorde min Catcha också på sin tid. Fast sen blev hon äldre och förståndigare och då var det inte lika roligt längre...
Kakorna ser goda ut! Kramiz

#4 - - camilla:

Kolasnittar är en av mina favoriter :)
Hmmm...tur att det är nån som gillar snön ;)
Kram!

#5 - - yvonne:

Godmorgon! Ni får skaffa Tv i sovrummet,så slipper du att gå upp när du sover så gott! Morgonkram!

#6 - - moi:

Jag "vågar" inte ge mig på att baka. Helt enkelt för att jag äter upp alltihop. Fort och själv.
Här är det kallt men vindstilla och ingen nederbörd.
Än.... peppar, peppar
Kram

#7 - - Decdia:

Åh de kakorna kan jag totalfrossa i under perioder. Så jäkla goda!

#8 - - Henrik Olsson:

Jag älskar kakor!!

#9 - - browneyedgirl:

Älskar sådana kakor :) gör liknande som heter kolakakor....stor fredags kram <3

#10 - - Anki A:

Mmmm.... smaskigt! Kolakakor är en av mina favoriter :)
Jag håller med Peppe... snö gör sig bäst på vykort... ja, okej då - möjligen lite på julafton :)- men nu vill jag ha vår!
Kram

#11 - - mickis:

Zingo älskar oxå snön :-)
Kolakakor är väldigt goda! Bakade ofta det förr...

Ha en riktigt skön fredag!
kram

#12 - - Villa Freja:

Ja just de kakorna är jättegoda och super att de är så förhållandevis enkla att baka. Kram.

#13 - - ansepanse:

hahahaha - jag skrattar gott åt Peppes min :) det ser verkligen ut som om han tänker: "ta bort den kalla snön, jag vill inte vara här ute i kylan" och så har vi Bamse som riktigt njuter :) tänk vad olika hundar kan vara :)
ha en bra fredag
kramar vännen

#14 - - Sita:

Hejsan. Skulle ha varit till bloggaren Margit Holm idag. Men så blev ej. Nu snöar det igen. Kram

#15 - - Emma:

Åh så söta hundar! :)
Svar: Ja, vintern är alldeles underbar med all snö! :)
Hoppas att du får en bra fredag! :)
Kram

#16 - - Hebbe:

Hej du,,Ja man kan undra vad Peppe tänker när han ser Bamse fara runt som ett Jehu i snön..
Jo det fixade sig,det blev falukorv och pastaskruvar,båda nöjda dom åt duktigt så nu står dom sig tills mamma o pappa kommer hem,,då kan det bli Sushi,brukar bli det på fredagar..Haé Kram.

Till top