mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

EN TJUV HAR VARIT FRAMME

Allmänt Permalink18
Vi har en liten tjuv här i huset som heter Bamse. Finns det tillfälle att norpa nånting så är han framme. Husses strumpor och helst dom använda är härliga att bära i munnen..*L*..
Han tog ju muffins från plåten på bordet i somras bland annat plus lite annat smått och gott om man inte passar honom.
I morse tog han husses ostmacka, ja husse var ute och skottade innan frukost. På bordet hade han sina mackor. 
När jag kommer ut från badrummet så står Bamse där med en hel limpmacka i munnen och hade väl guldläge tyckte han. Men han vet också vad matte kommer säga så mackan släpppte han utan att ha tagit en tugga på den..
En söt tjuv jo,jo....synd jag inte hade kameran framme när han stod där så puttinuttigt...**
Jag kunde ju ha lagt tillbaks mackan åt gubben eftersom den var hel, men hygglig som jag är så gjorde jag en ny..*
Fast när gubben väl hade satt sig för att äta frukost och just tagit en stor tugga av mackan så talade jag om vad Bamse hade gjort, och att mackan kunde läggas tillbaks igen eftersom den var hel. När jag såg gubbens min kunde jag inte hålla mig för skratt, utan sa att jag såklart gjort en ny,hehe.....
Inatt var snöröjaren här,och antingen var han trött eller också en usel och nonchalant röjare, för det ser inte roligt ut och vallarna ger dubbelt merarbete....
Bild lånad från Google..*
Dags för första rundan, och minsann, det har slutat snöa...
Ses....♥
#1 - - Sita:

God fm. Han ser lite skyldig ut din tjyv. Här uppe snöar det än, men Janne (grannen) var här o tog vägen o plogkanten med. Han är för gullig. Deras hus är till salu, o vi får nog ingen ny granne som plogar åt oss. Kramar

#2 - - carina:

Söt liten tjuv du har♥
Här snöar det idag med. Jag tycker det är mysigt :)
Kramen♥

#3 - - Nett:

Ajdå, du får sätta upp en spionkamera för att se hur han bär sig åt ;) Kram

#4 - - Hebbe:

Hoppsan,Goa Bamse mackasugen,den lilla busen..
Här har det kommit ca 5 cm snö i natt,,men just nu är det en blek sol som glimtar fram mellan molnen stundtals..Ja det blir snooz på Em,mamman är i Stockholm i dag,så det blir lite senare mat än vanligt..Haé Kram.

#5 - - moi:

Han ser inte det minsta skyldig ut....
Vår cocker var också en riktig mattjuv, minns en gång då hon kom ut från ett buskage med en halv pizza i munnen.
Det jobbiga var att hon också hade matallergi och gick på specialkost..
Kram

#6 - - Rigmor:

Hahaha...är han finkänslig din gubbe...??!! Här måste jag skryta lite över Zambo, han stjäl faktiskt inte. Merän en gång...när husse hade tagit en tallrik med glass och kopp kaffe framför tv:n, och Zambo satt bredvid i soffan och gosade (jo, han har tillträde till tvsoffan, lite bortskämd är han nog allt...)och telefonen ringde...då kom den lååånga tungan fram och en snabb slick på glassen, bara en...sen såg han helt oskyldig ut. Ska väl erkänna att husse fick ny glass också...Så nog vet dom vad dom gör, de små liven!!
Var glad att de plogat!! Här tror jag han som sköter detta helt har glömt bort oss...så idag får jag ta sats med bilen när jag ska ut. Skottat har jag däremot gjort nu på morgonen, idag är det full fart på mej igen. Eller nästan, lite trött är jag fortfarande, men det går över.
Ha en skön torsdag vännen, pussa lite extra på nosarna!!
Kram kram

#7 - - Sanna:

*dagens första skratt*
...och satte mackan nästan i halsen.... *skämtar*
Kan se en sådan där min framför mig och skulle ha varit skoj att sett mannen din.
Jo nog kan de se söta ut de små och tro att de skäms, det tillhör bara sagornas värld för att sno en macka är en resurs hundar har ärvt från det vilda...haha

Ha en härligt dag med alla snövallar nu också!
Kramen/S

#8 - - MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮:

Så snäll som han ser ut så tror jag han är oskyldig ... hehehe :)

#9 - - yvonne:

Söt tjuv du har .Kan se din gubbes min innan du talade om att du hade gjort en ny macka*L*.. Ibland så så skulle jag behöva ha en kista full med energi som jag kunde ta ifrån! Kram!

#10 - - Ama de casa:

Haha! Måste nog vara världens sötaste tjuv - och han ser allt lite skyldig ut också :-)

#11 - - Solglitter:

Kan inte låta bli att tycka att det är lite gulligt med lagomt tjuvaktiga voffs!! :)
Här hos oss har vi en strumpletare...så fort det ligger några nånstans så ska de bäras omkring på, så vi är strumpletare och hon är strumphittare..hiih..
Visst fick vi snö så det räcker nu...nu kan solen skina resten av denna vinter...eller hur....

Ha det så gott

~Lollokram~

#12 - - Dehäreja:

Oh jisses, jag vet ingen som är sååå söt och kan se sååå oskyldig ut som Bamse, min idol! Nospuss till honom ♥

#13 - - Anki:

Haha... skenet bedrar alltså - han ser såå oskyldig ut :)
Ha det gott!
Kram

#14 - - Aurora:

Så söt. Han ser allt lite skyldig ut. Kram

#15 - - Villa Freja:

Så söt han är, macktjuven. Ser ut som han skäms.
Kram.

#16 - - yvonne:

Nu är det dags för mej att gå och knyta mej.Såg djurskyddsinspektörerna .Oj vad man blir arg och ledsen hur illa många sköter sina djur!!! Nattikram och Pööössss!

#17 - - Camilla:

En ooooootroligt söt tjuv iallafall!!! <3

#18 - - mickis:

hahaha vilken underbart SÖT tjuv :-)
Tycker han var lite gnällig din gubbe ;-) "lite skit rensar magen" ;-)

Zingo han tjuvar aldrig ngt faktiskt... Jo det händer att han äter upp kanterna på en macka om dottern glömt en assiett på golvet i sitt rum, men det är ju legitimt. Står det tallrikar/skålar på golvet så är det väl hundens... :-)
En enda gång kom vi på honom att tjuva på riktigt. Dottern hade lagt en dubbel coco på sitt sängbord & den satte han i sig med papper & allt GOTT! ;-)

Kram

Till top