mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

EN INNEDAG

Allmänt Permalink19
I morse när jag klev upp och kikade ut så flög det lite snö i luften, inte så farligt tänkte jag,och graderna ja dom var bara minus 2, helt ok. Då får det bli jeans i dag, det var ett tag sen. Det har mest blivit thermobrallor.
När jag sen tog ut hundarna för morgonkissningen och gick till brevlådan så ändrade jag mig snabbt. Det blåser så snön kommer från tvären och det är småspik rakt i ansiktet. Till och med Bamse gjorde snabbt det han skulle sen var det bara fort in igen...**
Jeansen kan jag glömma, det blåste rakt igenom, och nån långpromenad blir det inte heller.Peppe avskyr när vinden blåser snö i ögonen, och jag håller med honom....
 Människor strävar bistert sammanbitna mot vinden, jag kommer göra likadant...
Ses...♥
 
#1 - - Decdia:

Det är en rätt så tuff tid nu... Men det är väl bara att härda ut, tyvärr.

#2 - - ansepanse:

här dalar det bara lite lätt, det gjorde det igår också när vi tog en tvåtimmars skogspromenad :)
termobyxorna på förstås :)
kramar

#3 - - Sita:

Här har vi nog fått snart 1 dm. Men nu har det gett sej lite. Hoppas det ger sej helt. Kramar

#4 - - yvonne:

Här snöar det också!!Pilarna idag kan göra väldigt ont! Filmen var virrig!! ! Kram!

#5 - - Solglitter:

Nästan snöstorm här brrr....

Du har en utmaning hos mig!

Kram Lollo

#6 - - carina:

Här dalar det ner lagomt med snö, och i rätt riktning :)
Men jag tycker det är såååå mysigt♥
Kramen♥

#7 - - Susanne Jonsson:

Hej, vi har också en hund som heter Bamse, fast våra hundar är av rasen Bichon Havanais. VIlken fin blogg du har!
Hoppas blåsten ger med sig så ni kan ta er sköna promenad senare i dag istället!

#8 - - Sita:

Var det du som är med i min tävling?

#9 - - Ama de casa:

Huvvaligen... Här hade vi ungefär tvärtomväder mot ditt :-)

#10 - - moi:

Jag kan inte låta bli att undra: varför kommer detta NU??? Varför hade vi inte vinter för två månader sen!?
Kram från ett snöigt Skåne

#11 - - Hebbe:

Kväller..Ja fy bubblan,inte var det så många -grader,men fy för den lede vad det varskitkallt i vinden,,nä det fick bli en snabbis ute,mysigare inomhus..Haé Kram.

#12 - - fia:

Uscha ja..Vem vill gå ut i detta väder. Ingen här! vi gick en kort runda men det var motigt på alla håll. Mer snö kommer och sen väntas styv kuling - kul kul..Men man får odla inomhusaktiviteterna. Baka en god kaka till exempel. :D
kram
Fia

#13 - - yvonne:

Vi har fått snö idag! Vill inte ha mer! nattikram och Pööss

#14 - - Susanne P:

Jag kan ta alla väder, kyla, regn och snö men när det blåser så passar både jag och hundarna våra promenader!
Hur klär man sig när det blåser??!!
Jag har då inte kommit på hur...
Och för att inte tala om hur matte kippar efter andan när det blåser i ansiktet!

Kram

#15 - - yvonne:

Vi möttes i cyberrymden1 såg du inte att jag vinkade till dej? Kram!

#16 - - fenixmona:

Det var likadant här igår så det inbjöd inte alls till någon utevistelse! Kramiz

#17 - - Sita:

God morgon. Fy vad snö vi fått. Det var Kjelles tremänning Marita som skrivit kommentarerna. Kram

#18 - - Herr Nilssons Fru:

Ja man får vara glad att de där vädret sällan stannar någon längre tid. Här blåste det och snöade under ca 12 timmar. Jag var ute längs vägarna och for, det är alltid en liten utmaning att köra i snöväder, men man övar ju varje år:) Mina jyckarn är väldigt vaksamma när de blåser, alla ljud som uppstår. Men de drar sig inte för att gå ut - ska jag skriva tyvärr :) hihi.
Kramiz o hoppas du har bättre o lugnar väder idag

#19 - - Ama de casa:

sv: Bilden är från april 2010, men jag minns inte riktigt hur länge sen det var som jag klippte av håret. Får kolla med frissan idag när hon var barnledig, för då passade jag på att kapa allt. Hon trodde inte att jag skulle iddas att hålla ordning på en kort frisyr – och se så rätt hon hade… :-D
Fast jag saknar verkligen inte det långa håret – det blev så varmt!

Till top