mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

EN " IGLO"

Allmänt Permalink16
Igår eftermiddag när jag skulle ta bilen för att åka och uträtta lite ärenden så var det inte att bara "ta" den. Tänk så mycket lättare det är på tex, sommaren, bara gå ut och sätta sig i bilen och åka i väg. Blåsten och snödrevet hade gjort att den var helt översnöad på ena sidan, förarsidan också...och inte nog med det. Snön hade packat ihop sig upp mot bildörren så jag var tvungen att skotta för att komma in. 
När jag var klar med allt detta så var jag både trött,ryggen värkte och genomsvettig var jag.  Så jag struntade totalt i att åka nånstans. 
Bild lånad från Google, 
Nej jag satte på kaffe i stället, hundarna hade fått sin eftermiddags promenad som tur var så dom låg och knaprade på sina tuggben....
Det har snöat under natten så gubben var ute och skottade förut, och snäll som han är så sopade han av min bil också**
Men tror jag det kanske ljusnar upp så förhoppningsvis ingen mer snö i dag...
En bild från i somras, ser mycket skönare ut eller hur?
Ses...♥
 
#1 - - Susanne Jonsson:

Den undre bilden såg absolut härligare ut... håller med dig!
Men jag tycker snön och vintern har sin tjusning också. En solig vårvinterdag med gnistrande snö ... det är vackert!
Ha ne bra dag!

#2 - - Anki:

Håller absolut med... livet är mycket enklare utan snö! Härlig bild den med barnen i poolen :)
Kram

#3 - - ansepanse:

vi har också fått mer snö i natt, fast inte så mycket som hos dig antagligen
Sv: nej, Wii-spel är inte något som går över nätet, det är ett Tv-spel
här är det Nemo som skäller när det kommer någon, Sluggo står bara där och tittar och väntar att den som kommer ska klappa honom, även helt okända :)
kramar

#4 - - Herr Nilssons Fru:

Hihi - inte lätt att ta sig in i den bilen:) sista bilden ser bra mycket mysigare ut.
Kramiz

#5 - - yvonne:

Godförmiddag! Här har det också kommit mer snö! Ja du såg nog bara ett rött streck som for förbi dej! jag hade bråttom hem till sängen.. Ha en bra dag! Förmiddagskram!

#6 - - Ama de casa:

Nu kom jag just på varför jag valde att emigrera...
:-)

#7 - - Annika:

Nä fy för vinter. Tur att det är kall och lätt snö vi fått så den är lätt att skotta bort. En nysning och det blir rent. (nästan) Men jag har ju fått en massa sol de här veckorna i Florida så jag ska inte klaga.
Hej svejs.

#8 - - Lillian:

Vinteren har sin sjarm den og da... Mye å finne på ute som ikke går på sommeren. Ski og ake kjelke... ;)

#9 - - Sita:

Den bilden på töserna ser skönare ut. Jag var tvungen att handla idag, så när gubben var ute o skottade snön så fick han ta min bil på samma gång. Han fick sladden av mej så det blev varmt också. Kram

#10 - - Decdia:

Man undrar liksom vad det var som fick människan att ens bosätta sig här uppe från första början... ;)

#11 - - Hebbe:

Ja för tusan,jag byter till sommar vilken tid på dygnet som helst..
Pete Seeger skulle bli 95 i maj,,han har skrivit många av de sånger som kallas folksång eller arbetarsånger,några kallas ju protestsånger,vem minns inte Where Hawe All The Flowers Gone,,R.I.P Haé Kram.

#12 - - lindall:

mysig sommar bild

#13 - - Villa Freja:

Ja, en mycket trevligare och förlåtande bild den längst ner. Åh vad jag längtar till sol och värme. Kram.

#14 - - Susanne:

Absolut.. Det såg mycket skönare ut! :)
Dumma snö! Kunde den hålla sig så länge innan den bestämde sig för att dimpa ner så hade den lika gärna kunnat avstått i år.
Men i och för sig, du fick dig ett gratis träningspass. Det är aldrig fel ;)

Kramisar

#15 - - Rigmor:

Ja du...sommar vill vi ha!! Och det är ju inte bara att skotta fram bilen den här årstiden, man fastnar ju i drivorna också när det blåser så här!! Fråga mej...men jag hann till jobbet i morse, om än i sista sekund. Förr i tiden satte man upp snöskärmar här efter vår lilla väg, men det vart för mycket jobb med dom också, så nu får man skotta eller vackert invänta traktor och plog...
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

#16 - - moi:

Jag som tyckte det var jobbigt att skotta framför garageporten imorse....
Det var ju ingenting jämfört med det här!
Kram

Till top