mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

DÅLIGT SAMVETE...*

Allmänt Permalink13
Ja det får jag när det gäller saker med kalorier i. Varför är det så svårt att motstå sånt? Jo, för att det är förbaskat gott,och sen kanske inte karaktären är den bästa..*L*..
Vi gick en långrunda med hundarna vid Rynningeviken i dag som omväxling,men då fick dom vara kopplade eftersom det är naturskyddsområde och många som promenerar eller springer där.
På väg hem stannade vi till vid Coop konsum och köpte lite mjölk och grönsaker. När vi gick förbi bake off avdelningen luktade det så gott och gubben sa " ska vi inte köpa nåt gott till kaffet"? Där föll jag pladask, inte svårövertalad..*L*..
Men sen efter fikat och man gottat sig, då vaknar samvetet..."det där var väl onödigt"?
Man fick dessutom köpa tre för 25kr..****
Men som sagt gott var det.  
Idag är sonen Peter med familj på väg hem från Sälen och jag hoppas det går bra med tanke på väglaget. Han sa i går att det har snöat nästan hela tiden sen i fredags, ca 1m snö däruppe. Jisses, tur det inte är här...
Nehej, dags att börja med maten, i dag blir det kalops, det är gott och passar bra en vinterdag som den här med lite snålblåst...
Ses...♥
 
 
 
#1 - - yvonne:

Ha ha ! Här i Skåne kommer snön både uppifrån och från sidorna! + att det fryser till is!! Men han är så välkommen :-) Dom kakorna är Olas favoriter!!!!!Kram!

#2 - - syren:

Visst får man dåligt samvete absolut! Snön kom hit till oss också och det blåser som bara den. Inget bra att vara ute på vägarna nu när de är så dåligt väglag. Min son och sambo är i Åre så man blir orolig när de är ute på vägarna. Fin bild på Bamse! kram

#3 - - Anki:

Fresterska... både här och på FB :) Tur det finns snö som ska skottas - då kan man unna sig lite godis...
Kram

#4 - - Villa Freja:

Jag tycker att man ska unna sig god mat. Och kanske något extra till helgen? Men om du får dåligt samvete är det inte bra. Jag äter LCHF och 5:2 - och med det försvinner godissuget helt. Inget sött, knappt några kalorier. Kram.

#5 - - Herr Nilssons Fru :

Uch vilken otäck bulle :) jag får inte äta sånt, om jag blir aldrig så sugen :( men de gör inget, jag klarar mig. Oj har ni så mycket snö så ni måste skotta. Vi fick ju snö i fredags MEN inte så mycket, så där lagom någon alt några cm.
Kramiz

#6 - - carina:

Men gott är det, det kan man inte sticka under stolen med :)
Här är det dun flingor som dalar ner, och -17 grader.
Kramen♥

#7 - - Sita:

Nä Mita inte så gott. Säg att det är otäkt, o vill inte ha. Haha jag älskar dom. Kram

#8 - - mickis:

Kalops är inte dumt alls :-)
Det är inte så lätt att motstå wienerbröd & du/ni hade ju tagit en promenad & det är helg så det är klart att ni är värda ett wienerbröd :-D

Hoppas resan hem gick bra för sonen :-)

Kram ♥

#9 - - fia:

visst får man unna sig gott annars hade ju livet blivit en aningen smaklöst??!!
Här är det lite fulväder. Blåst och kallt. INget roligt alls.
Snabbt ut och snabbt in igen. Det är vår melodi.
Ha det så gott
kram
Fia

#10 - - yvonne:

Nu ska jag tippa ner i sängen och se färdigt filmen på 4an... nattikramen och pöööössssen!

#11 - - fenixmona:

Alltför lätt att falla för frestelser och dubbelt så lätt nu när snön fylls på, vindarna sveper runt stugan och termometern visar på allt kallare! Kramiz

#12 - - yvonne:

Godmorgon! Jag klarade att se hela filmen! Morgonkram!

#13 - - Janne:

Morron ! Vi brukar köpa bullar ibland och ha till fika eller bjuda på men det är inte så ofta. Men visst är det gott att få unna sig en godbit ibland. Här har vi ca 3dm snö och -1,7 grader kallt ue nu. Ha det bra !

Till top