mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

BLIR SÅ TRÖTT PÅ ALLA BLUFF MEJL

Allmänt Permalink6
Dom dyker upp med jämna mellanrum bluff mejlen från Telia och skatteverket, och oftast hamnar dom i skräpposten för att sen kastas av mig. Det skulle aldrig falla mig in att klicka på nån länk eller skicka i väg mina uppgifter.
Jag undrar hur många som nappar på det?
 

Skatteverket varnar för våg av bluffmejl

Med hjälp av Skatteverkets logga utlovar de förslagna bedragarna en skatteåterbäring på ett par tusen kronor.
 
Idag blev det ingen sol utan gråvädret höll i sig hela dan. Men vi tog en långrunda på eftermiddagen nere vid Rynningeviken, lite snålblåsigt var det, 
 
Haa de...♥
  
#1 - - Henrik Olsson:

Det har varit mycket sånt den senaste tiden - tror jag fått 4-5 mail rörande återbäring, och ett par från Länsförsäkringar...

#2 - - fenixmona:

Massor av bluffmail dyker upp här också, jag blockerar dem systematiskt! Tyvärr så finns det folk som går på detta...Kramiz

#3 - - moi:

Jag "förföljs" av en bank som är synnerligen envis. Trots att jag inte är, eller kommer att bli, kund hos dem vill de konfirmera mina kontouppgifter hos dem. Hur dumma tror de att vi är?
Kram och hoppas solen lyser lite på dig idag!

#4 - - yvonne:

Godmorgon!Jag klickar bort dommed en gång!! Jag har bara varit vaken 2 gånger i natt! Det berodde säkert på att du stoppade om mej så bra igår kväll! Tack för det! Ha nu en bra dag Morgonkram!

#5 - - browneyedgirl:

Har fått en del bluffmail med,trist.
Men raderar dom direkt. Kram vännen <3

#6 - - mickis:

Jag öppnar aldrig den typen av mail. Har man ex. gmail så bara de ramlar in... Tänker på de med begåvningshandikapp så kanske verkligen tror på alla mail de får...

Här är det gråväder idag..
Ha en toppen torsdag!
kram

Till top