mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

ÅRETS FATTIGASTE DAG

Allmänt Permalink11
Jag har hört dom har pratat om det på radion i dag. Efter Decembers utsvävningar med julklapps inköp,all julmat med mera, så är det många som fått vända på korvörena nu innan lönen kommer in på kontot.
Det ekar tomt i kylen...
Bild lånad från Google, tack och lov inte mitt kylskåp..**  Mat är väl annars det som går att spara in på och laga gott,billigt och man blir mätt i magen. Ett tips jag såg det är att tex, laga morotssoppa, eller det finns ju andra soppor som också är billiga..
Bild från Google,
Krämig morotssoppa med ett gott bröd till, det är inte dumt**
Här blev det hemkokt ärtsoppa och plättar efteråt, inte för att det var årets fattigaste dag, utan för att det är sååå gott..**                                                         
 
Vid sextiden fick jag ett sms från sonen att dom var framme och det hade gått bra. Då kan jag vara lugn på den fronten..**..
En fin dag har det varit med en del sol och ibland kom det lätta snöfjun som glittrade i solen....
 
Mattes gubbar var också nöjda med vädret**
♥♥
#1 - - yvonne:

Att koka soppor och göra olika grytor är billig mat! Jag hade gärna kommit och ätit av dina plättar! Skönt att det har gått bra för sonen. Nu tippar jag ner i bingen.. Natti vänner och en stor nattakram och Pööösss!

#2 - - Sita:

Visst kan man plocka dagar, Kram o nu ska jag sova

#3 - - mickis:

denna helgen är det nog många som kommer att storhandla tror jag. Vi kommer iof oxå att behöva handla men det behöver man ju titt som tätt :-)
mitt kylskåp är ALDRIG så tomt...

Visst går det extra pengar runt jul, det går ju inte att komma ifrån... men har man möjlighet så kan man ju planera efter det :-) Julen kommer ju inte som ngn överraskning precis...

Ha en godnatt!
Kram

#4 - - Maria:

Det kylskåpet ser ut som de vore mitt. Det är jätte gott med soppor, har gjort kålsoppa flera gånger, mums. Det är vitt å fint i naturen nu men ruggigt halt, skönt också att få in en ganska ren hund.
Ha en skön helg/kramen

#5 - - fenixmona:

Soppa är gott och värmer fint nu på vintern. Jagh älskar ärtsoppa men gubben äter det inte.
Gott att de är framme! Kramiz

#6 - - yvonne:

Godmorgon vännen! Bra att du satte vatten till mej.Det behövde jag i natt!! Morgonkram!

#7 - - camilla:

Om man blir så fattig att man inte ens har råd att köpa mat i januari tycker jag att man ska köpa mindre julklappar i december.
Man kanske måste tänka efter före ;)
Tur att VI har råd att äta :)
Kram!

#8 - - Decdia:

Man kan spara mycket pengar om man handlar smart och lagar smart. Tyvärr är jag urusel på det. :)

#9 - - Anki:

Läste att många köpte julklappar och julmat på kredit! Man undrar hur de tänkte då...
Här kokas soppa minst en gång i veckan... billigt och gott :)
Ha det gott!
Kram

#10 - - browneyedgirl:

Går att hitta på ganska mycket med det man har hemma i matväg =) Lite utmaning med att klara sig på det man har, kan ju komma på helt nya recept :)
Kram vännen <3

#11 - - Hörni!:

Jag överlevde gårdagen som tur är, trots alla helger plus två jämna födelsedagar. :D

Till top