mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

" VÅRTECKEN" ?

Allmänt Permalink13
Ja nu börjar dom ploppa fram dom små vårtecken som törs ge sig till känna trots att det egentligen ska vara vinter fortfarande. Under snötäcket som var innan det smälte bort så börjar det komma upp lite grönt i rabatterna. I syd Sverige är det säkert mer tidiga vårtecken. Nån enstaka Trana hade kommit hörde jag, det tillhör väl våren,och här har tidiga Svanar redan kommit till Tysslingesjön. 
Ok, bakslagen kommer dugga tätt ett bra tag framöver, men nog kan man njuta lite av den porlande känslan som den analkande våren ändå ger.
 
 
Igår var det en riktigt fin dag, soligt och skönt. Det är ju skönt när barnen är här att kunna vara ute också även om vi hann med både pyssel och bakning också....
Amanda har tappat sin första tand. Det hade hon gjort precis innan dom kom i söndags så hon hade den med sig, och på kvällen la hon den i ett glas vatten, och tänka sig, det första hon gjorde i går när hon vaknade det  var att titta  om tandfén hade kommit, och det hade hon gjort.
Ett besök på Svampen och äta glass sen blev det lekparken.
Även i dag sken solen på förmiddagen ett tag i alla fall, men nu har den försvunnit. Det blev en tur i väg med hundarna så dom fick rejsa av sig, och det gjorde dom med glädje...**
Här lyckades Bamse sitta still så jag hann knäppa ett kort...
I nästa sekund var han på väg bort igen..***  och borta är snön utom på vissa ställen där inte solen kommer åt,
 
                              Have a great day
 
#1 - - moi:

Vi har liiiite samma tema idag. Och det är ju inte konstigt med tanke på att vi längtar sååå efter våren.
Kram!

#2 - - Aurora:

Jo, nu är våren på vät men svanarna har bott här hela vintern. De kom aldrig längre söderut. kram

#3 - - Herr Nilssons Fru:

Vilka fina bilder o vilken häftig gunga, en sådan har jag aldrig sett förut:) jag har inte direkt sökt vårtecken ännu, kanske skulle ta en sväng på tomten, för jag vet ju inte vad som finns här, men de finns inga rabatter så de lär nog inte finnas några blommor heller.
Kramiz

#4 - - mickis:

Här var det kanonväder igår men idag har det regant & snöat omvartannat :-(

Ang tandfen så upplyste mina barns fabror dem om att om man lägger tanden under madrassen så blir det en tjuga... Så här har det inte lagts i glas mer än första ggn.. & nu är det inte aktuellt längre, nu är det visdomständer som är på G ut....

Ha en fin kväll!
kram

#5 - - fia:

Haha de är för goa de små. Snabba som små vesslor. Ja vår tack.
Kram
Fia

#6 - - Gittan:

Ja bakslag blir det säkert, här i Västervik är det kallt i blåsten men om solen visar sig så värmer den. Så härliga bilder på barnbarnen och hundarna. Kram.

#7 - - Gittan:

Ja bakslag blir det säkert, här i Västervik blåser det kallt men är skönt i solen när den visar sig. Härliga bilder på barn och hundar. Kram.

#8 - - yvonne:

Vi får nog en del bakslag än! Undrar om mars blir kall? I så fall får vi en bra sommar enligt FenixMona!Nattakram och Pööösss!

#9 - - fenixmona:

Visst är det gott med mildvädret men det förefaller att följa med även in i mars och då blir det dessvärre inte bra. Så hoppas nu på marskyla! kramiz

#10 - - Herr Nilssons Fru :

Svar på din fråga hos mig:) de opererar bara om den växer o de har den inte gjort de senaste 5 åren säger de.
Nä jag är faktiskt ingen torris :) kroppen smörjer jag aldrig "hittills" bara ansikte varje dag o händer o fötter någon dag i veckan.

Ha en skön onsdag
Kramiz

#11 - - yvonne:

Godmorgon! Det är viktigt att ha balans mellan att umgås med datan och vänner! Morgonkram!

#12 - - yvonne:

Jag köpte blommor på eget bevåg ,men jag vet att de andra inte har något emot det! Kram!

#13 - - ansepanse:

fast här regnade det igår och även nu på förmiddagen idag, kanske kan det var uppehåll en stund nu i alla fall
kramar vännen

Till top