mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

REKORD I TRASIGA TOALETTER

Allmänt Permalink19
Ja i alla fall på kort tid. I gårkväll började toan här uppe att läcka vatten. Nånting som felades och gubben han skruvade,bytte packning och höll på. Det gick inget bra och jag höll mig därifrån,lugnast så..*L*.. 
Gubben har inte tummen mitt i handen och han är " son of a plummer" men rörmockeri är inget han har hållit på med.Men det var tydligen en spricka vid ett fäste och vattnet strilade ut där mer o mer,ingen höjdare. Så han for i väg och köpte en ny toastol, på BILTEMA,va....dom har tydligen allt. 
Men det fortsatte strula för han hade köpt fel fästen eller kopplingar kanske det heter,och nu var Biltema stängt, så man kan säga att det ligger nere för tillfället med toastolen...
Före jul precis så gick toan nere i stora badrummet sönder, så där är det en ny, och det är tur annars sutte man på pottkanten..**
Allting slits, även toalettstolar som man är så beroende av...**
Nu ska vi ge oss ut i det fina vårvädret, inte lika varmt och skönt som i går, men solen skiner så härligt...
Ses...♥
 
#1 - - Ama de casa:

Jag måste nog ge Biltema en ny chans nån gång. Dömde ut den som JORDENS tråkigaste affär en gång i mitten på nittiotalet. Hyllmeter efter hyllmeter med stötdämpare. Det roligaste jag hittade var ett fodral till moppen... ;-)

Lycka till med toan! :-)

#2 - - Villa Freja:

Åh så irriterande. Och jag med min toalettfobi också. En toalett är som en bil, ska bara fungera så att man slipper pilla på den. Kram.

#3 - - Rigmor:

Jo det är lika skönt som igår, för det blåser inte!! Vi har redan avverkat nästan två timmar i skogen, ja vi var lite morgontidiga, så nu sitter jag här med min kopp kaffe, välförtjänt!!
Har det gått troll i era toastolar?? Vi som bara har en, gud bevare mej den dagen den strular...Biltema är bra, det säger mannen i huset här också, tror han skulle kunna spendera en hel dag där...
Nu har JAG bestämt mej, det blir ingen mer hund. Anledning är många, men framför allt, mannen i huset har med Zambo på jobbet när jag gör 7-16 dagar, och det skulle inte funka. Sen...Zambo är en kille, en dam i huset...tja...det kan ställa till problem vissa tider!!
Hoppas du får en riktigt skön vårdag!! Ska nog snart ut här igen, bara plantera om lite pelargoner, men t.o.m. det känns lustfyllt när solen visar sig!!
Kram kram

#4 - - Rigmor:

Men...nu skickade jag iväg en kommentar, men det försvann tydligen som en fis i rymden...Jo, jag skrev, och skriver igen, det är kanonskönt idag, för det blåser inte. Vi har avverkat vår morgonrunda, men det blir nog snart en till.
Elände med era toastolar, bävar för den dagen när det händer här, vi som har bara en toalett...
Och nu har JAG bestämt mej, det blir ingen mer hund. Det funkar inte dom dagar mannen i huset måste ha med Zambo på jobbet, när jag jobbar 7-16. Å sen en dam i huset...hur ska det bli med Zambo när hon löper?? Men sugen var jag...
Ha en riktigt skön vårdag vännen!!
Kram kram

#5 - - Rigmor:

*Gapskratt*...så kan det gå!!

#6 - - yvonne:

Ni är storkonsumenter på toastolar ..Du... I Afrika har man bara ett hål i golvet ,något för er????:-)........Jag tror att vi får ett bakslag på våren Kram!

#7 - - Sita:

är nog snart 9 år så vi får se hur länge den funkar. Kram

#8 - - ansepanse:

mm, de slits ju också, även om man inte tänker sig det, tur i alla fall att ni har två, det har vi också
likadant med vädret här, det är inte riktigt lika många plus här idag som vi hade igår men solen skiner i alla fall
kramar vännen <3

#9 - - Susanne:

På biltema finns allt. Tydligen behöver man inte gå till en annan affär? I alla fall om man ska tro på sambo och pappa ;)
Hoppas toabesväret löser sig fort. Som du säger.. Man är rätt beroende av det..

Kramisar

#10 - - Gittan:

Biltema är bra där finns mycket bra ha saker, bra ha saker är ju också en fungerande toastol. Här i Västervik blåser det lite kallt i dag, våren kom av sig om den överhuvudet taget tänkte komma än. Lycka till och en bra kväll till dig. Kram.

#11 - - Henrik Olsson:

Usch, det där är inga angenäma problem! :/

#12 - - Moi:

Biltema känns inte som en affär för mig, visserligen har jag bil men jag har fördomar också ;)
Efter den här berättelsen lägger jag mina planer på att byta ut toastolen på is och börjar kolla pottor istället ;)
Kram

#13 - - yvonne:

Nu ska jag tippa ner mej i slafen.. nattikram och pöösss!

#14 - - Susanne P:

Så irriterande när det inte funkar som det ska. Och toan, ja, den måste man ju liksom bara ha. Tur att ni har en till som ni kan använda.

Kram

#15 - - Hebbe:

Kväller,,jag gör som Kajsa Varg,,Man tager vad man haver,,detta var vad jag hade i skåpet,,men det blev jättegott..
Hoppas det fixar sig med "Brusfåtöljen"..Haé Kram.

#16 - - fenixmona:

Jojo, toastolar kan förefalla vara en "skitsak" men ack så viktiga! Här köpte vi nya sitsar på IKEA, eländessitsar, som ska bytas ut så fort som möjligt! De är hopplösa att göra rena med en massa vågoga saker under. Nej, släta lättskötta ytor ska det ju vara! kramiz

#17 - - camilla:

Skittråkigt att toan är sönder ;(
Men tänk positivt. Vad rent du kommer att få där ;)
Kram!

#18 - - Henrik Olsson:

Sv: Nja, jag kan ha knuffat iväg någon av bollarna :P

#19 - - Margareta:

Hej igen!
Kanske kan vi trösta varandra... hos mig har det varit vattenläckor 2 gånger på kort tid. I går krånglade bilen när jag var på väg till jobbet så jag fick ta bärgare!!
Nu ska jag städa huset. Kan undra om jag vågar sätta igång dammsugare!? Men det där får väl räcka nu. Eller hur?
Kram från Margareta

Till top