mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

GAMLA SAKER VÄCKER MINNEN*

Allmänt Permalink10
Ja när man sitter och kollar på gamla bilder på nätet så kommer minnena fram. Det är både roligt och lite vemodigt att minnas tillbaka....
Gamla leksaker tex såna som barnen hade när dom var små.
 
Bilderna hämtade från nätet,
Ankan minns jag, men taxen som vi hade den var svart och röd....
Den klassiska tågbanan och clownen,
Amanda o Ida har Brios träjärnväg. Men nu går loket på batteri och drar vagnarna,
Ja det finns ju annat än leksaker. Jag minns den gamla radion vi hade där man lyssnade på radio Luxemburg sent på kvällarna. Det var härliga tider...
Bild från Google,
DEn såg nästan ut som den här, och vilket bra ljud det var i den. Den första grammofonen som man spelade vinylskivor på den kopplades in i radion som fick agera högtalare. 
 
Bild från Google,
Vilken lycka det var när man i julklapp som 13-åring fick en bärbar grammofonspelare..
För att inte tala om den transistorradion man nästan spelade sönder,den hängde med överrallt...
 
Bilderna från Google..
Tja, det var lite nostalgi för den här gången. Men det blir säkert mer....**
Dags att äta pannkisar,
Ses...♥
#1 - - Rigmor:

Här var det nostalgi på hög nivå idag!! Och säg det barn som inte haft den där Briotaxen...?? Vår var också svart och röd vill jag minnas, och alla tre barnen satt och sög på svansknoppen, ja inte samtidigt då...du förstår vad jag menar!!
Och vem lyssnade inte på radio Luxemburg?? Ju längre kvällen led och övergick i natt, ju bättre blev mottagningen och ljudet. Det var tider det...
Ha en skön torsdagskväll, och visst hoppas vi väl på en riktigt vårhelg också??
Kram kram

#2 - - Sita:

Köpte mej min första skivspelare för min första lön, den hade högtalare i locket. Första skivan vat vit jul. Kram

#3 - - Eva:

Ja visst blir gamla 'saker' nostalgi och minnen.
Jag är född år 48, så jag har varit med 'på den tiden'
och jag är tacksam att få varit delaktig på ljuva 60-talet. Men vill ändå inte göra om alla åren, snart blir jag en glad pensionär, (jobbar ett år extra).
Tv apparaten kom in i vårt hus 1961, då var det en höjdpunkt. Nu finns många kanaler ?! men är inte en Tv entusiast.
Må väl/ Eva

#4 - - TantGlad:

Visst är det härligt med gamla minnen och nostalgi. Är själv Snart 50 och det var ju inte längesedan man själv var Barn på 70 talet som är ett år tionden jag gillar.

Ha en jättefin fortsatt kväll nu.
Kram.

#5 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Visst är det härligt med gamla saker många minnen bevaras med dem.
Nu dök LP-skivor upp i huvudet :) jag tyckte mycket om omslaget
Kommer nog själv att spara en del saker efter barnen
Har själv en banankartong med lite saker från när jag var liten. Ett starkt minne är filmstjärnor som man böt med varandra och plastisar var mer värda och sedan alla bokmärken haha här kom många minnen upp och listan kan göras hur lång som helst
En stor kram till dig
hoppas att pannkakorna smakade :)

#6 - - yvonne:

Det var saker som jag kommer ihåg.. Nattakram och Pööösss

#7 - - fenixmona:

Ler och minns! Radion var ju det som vi samlades runt när jag var barn, då fanns det varken TV eller datorer...Tänk vilken utveckling det varit under åren! Kramiz

#8 - - Gittan:

Ja den briotaxen kommer jag ihåg, och en bärbar skivspelare hade jag och lånade " judy min vän" med Tommy Körberg av min bror som är tio år äldre än jag, kommer ihåg att jag solade på gräsmattan där vi bodde då och spelade så högt det gick för alla som ville höra och även för dom som inte ville det. En bra fredag till dig / Kram.

#9 - - camilla:

Nostalgi på hög nivå!
Underbart!
Kram!

#10 - - ansepanse:

ler åt bilderna :) jo det är nostalgi, jag hade också en egen liten transistorradio som jag bar med mig :)
kramar vännen <3

Till top