mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

BRA MED SOVMORGON, ELLER?

Allmänt Permalink10
Visst låter det skönt med sovmorgon? Men om man frågar Bamse så håller han inte med..***  upp och hoppa matte tycker han. Fast så länge jag ligger helt stilla är det lugnt.Men det minsta jag rör mig så tjong!!! flyger han upp och tror att nu är det dags..*L*..
Nu är det dags för morgonrundan i gråvädret, sen hem och hålla sig  varm med dammsugning och golvtorkning. Smutsigt ute innebär smutsigt inne när man har hundar...
Jag lovade ett recept på Medelhavssoppan, det kommer från bloggaren Margit och är gott och lättlagat...
Bryn och smula sönder ca 3hg nötfärs, lägg i en hackad lök och fräs med.
Klicka i 2msk tomatpuré, smula sönder en grönsaks buljongtärning och häll på
6-7 dl vatten. 
Tärna en squash och tillsätt,lägg också i ca 1dl pasta spiraler.Pressa i 1-2 vitlöksklyftor.
Pytsa 2dl creme fraiche smaksatt med sweet chili,eller använd naturell. Krydda efter smak,med mer salt
och sånt som man gillar helt enkelt. Sjud soppan i ca 15 min.
Servera med ett gott bröd till.
Smaklig måltid...♥
 
#1 - - carina:

Visst är det bra när vovsarna får några år på nacken. DÅ kan dom sova ända fram till lunch, nästan i alla fall :)
Här ska det nog försökas städas med. Men först blir det att titta på tjejernas milen på tv :)
Kramen vännen♥

#2 - - camilla:

Går det inte lika bra med keso ;)
Kram!

#3 - - yvonne:

Jag stjäler receptet!!!De hem som de här två damerna besöker ser hemska ut! Rena soptippen!! Kram!

#4 - - Hörni!:

Hahaha, full fart på Bamse förstår jag. :) Mamma Elsa är ganska morgontrött, har inte bråttom ut heller, det är skönt.

#5 - - Susanne:

Så där är Spike med på morgonen :)

Mer jobb än så där ska man inte behöva lägga ner. Precis lagom. Låter jättegott!

Kramisar

#6 - - Sita:

Här har det snöat hela dagen, finns ingen stoppknapp. Hoppas det ger sej tills jag ska åka på juntan. Har iaf sopat av dom 5 cm som hade kommit o satt i värmaren. Kram

#7 - - syren:

Visst är det skönt med sovmorgon ibland med det är sällan det händer här. Tack för receptet ska skiva av det. Idag har vi sol vilket inte har hänt så ofta. kram

#8 - - moi:

Jag är ingen storälskare av soppa men den här lätt matig och i min smak.
Tack för recept!
Kram

#9 - - Rigmor:

Likadant här...så fort man rör lite på ögonlocket är det kört, Zambo fullkomligen studsar upp i sängen och sen är det slut på den sovmorgonen!! Fast det har blivit lite bättre, nu kan han faktiskt lugna sej till framåt halv åtta om det vill sig riktigt väl...
Tänk vad gott det är med soppa den här årstiden!! Tack för receptet!!
Ha det gott vännen!!
Kram kram

#10 - - mickis:

mums!!
det ska jag testa vid tillfälle, det lät riktigt gott!
Tack för receptet :-)
Kram

Till top