mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

ÖGONINFLAMMATION

Allmänt Permalink19
Det är inte bara matte som äter medecin, även Bamse måste få medikamenter. Igår åkte jag till veterinären med honom som skulle kolla upp hans ögon som varit besvärliga sista veckan. Det blev salva att peta i pga, ögon inflammation. Det är inte det lättaste kan jag lugnt säga. Men man vet ju själv när nån ska pilla i ögonen, inte kul....
Min mage reagerar på penicillinet såklart, så det är yoghurt som gäller. Om jag tar mig till affären ska jag köpa lite annat som är bra för magen....
Gråväder har vi idag också, men gårdagen började så och sen på eftermiddagen kom solen fram, så det kanske kan bli så i dag också,hoppas kan man ju....
Ses...♥
#1 - - Ama de casa:

Ni får krya på er snabbt - båda två!
Kram

#2 - - ansepanse:

då finns det två sjuklingar hos er, hoppas att medikamenterna hjälper snabbt så ni blir friska igen
<3 <3 <3 till er båda
Sv: jag tyckte också att just den bilden blev häftig
kramar

#3 - - Herr Nilssons Fru:

Uj - de där med ögon är inte lätt. Hoppas du finner mycket bra till magen o att ni krya på Er snabbt. Underbar bild, nästan som du bett honom posera så där :)
Kramiz

#4 - - Rigmor:

Men...nu tror jag nästan att det gått troll hos er!! Stackars Bamse, och stackars matte...får väl hoppas att ni har ordning på era toaletter nu iallafall...*skrattar*...ibland får sträckan dit inte vara alltför lång!!
Och vädret...ja vi kan ju bara hoppas att det blir en repris av gårdagen, en riktigt vårkänslan infann sig ju efter lunch.
Ha det så gott, och krya på er!!
Kram kram

#5 - - Gittan:

Om du inte redan andvänt proviva soppor så gör det för det kan hjälpa magen och det finns ju olika smaker. Krya på er. Kram.

#6 - - Carina:

Stora kramen till dig vännen♥

#7 - - mickis:

Stackare... men som jag skrev på FB probiotika är riktigt bra när man äter antibiotika...
Hoppas bamse & du piggar på er snabbt :-)
Kram ♥

#8 - - yvonne:

Ni får krya på er båda två! Jag pekade med båda händerna.Skönt att du fick sova ordentligt i natt!! Kramen!

#9 - - Sita:

God kväll Mita. Jag hoppas att slippa penecelin. då jag inte äter Yougart. Men jag funderar att sluta blogga. Kram

#10 - - Moi:

Trots ögoninflammation vet han hur han ska posera den lille spjuvern ;)
Kram

#11 - - Nett:

Krya på er :) Proviva är bra, det kör vi med både på jobb och hemma till besvärlig mage. Kram

#12 - - Susanne P:

Jag hoppas att ni kryar på er snabbt!
Skickar lite energi-krya-på-er-kramar! <3

#13 - - Henrik Olsson:

Hoppas att han blir bra snabbt!!

#14 - - yvonne:

Det blir tidig nattning för mej ikväll!! Pössen och nattakram!

#15 - - fia:

Krya på Er!! <3
kram
Fia

#16 - - Henrik Olsson:

Sv: Ja, det kommer att bli kanon! :)

#17 - - fenixmona:

Då är nu två sjuklingar hemma just nu...förstår att det inte är lätt att få ögonsalvan på plats på lille Bamse!
Jösses, har du sett solen...inte illa! Här lyser den helt med sin frånvaro! kramiz

#18 - - Synskadad fyrabarnsmamma:

Ååh ni får krya på er bägge två!
Här har jag bara behandlat ögoninflamation på Wilma sådan går ofta på dagis
Hoppas att din fot känns bättre för värk är inget vidare alls. Men nu är det ju magen och det är väl inget vidare heller förstås. Hoppas att du har hittat något som du kan äta som lindrar den onda magen.
här får du i alla fall en bamsekram

#19 - - yvonne:

Godmorgon vännen!Hur länge läste du innan du sloknade? Morgonkram!

Till top