mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

VACKERT MEN KALLT

Allmänt Permalink6
Jag ska väl inte klaga för då försvinner väl den lilla snö som kommit och som jag tycker är alldeles lagom. Men minus femton som vi har här i stan eller till och med tjugo som jag hörde att det var på nåt ställe,det är för kallt. Mer "behagligt" med fem minus ca.... Peppe håller med matte, han kissade snabbt i morse när jag hämtade tidningen och sen for han upp på trappan igen. Bamse däremot han springer runt i snön och följer alla spår inte det minsta bråttom in igen,huvva.....
Men nu ska vi ut i alla fall på en runda som får bli lagomt lång. Det är bara att bylta på sig,
Ses...♥
 
#1 - - Nett:

Ja nu är det kallt, även här nere, och lite snö har vi fått. Hoppas att du får en bra kommande vecka. Kram

#2 - - Solglitter:

- 17 gr...hade vi här hos oss i morse..brrr..ja då knarrade det rejält under skosulorna när vi gick morgonprommisen med voffs!
Med mycket kläder på kan man trots allt njuta av det vackra :)
Önskar dig en ljuvlig dag
~ Lollokram ~

#3 - - Maria:

Jo då nog e de så att jag ska flytta igen. Det blir en röd stuga igen, du kan se mitt inlägg den 11 dec. Samma ställe som jobbet är på så promenad 5 min. sedan är jag på museet. Nu är det kallt även här men snön gör det rent och så mycket ljusare, de tycker ja e bra.
Ha en fin dag/kramizar

#4 - - Hebbe:

Håller med dig -5 sol och ingen vind,drömläge..Nöjd eller inte,skit samma bara det blir bra..Här snöar det vågrätt just nu -8 +kyleffekt=-19,lite för kallt..Haé Kram.

#5 - - Rigmor:

Vackra bilder...bara man slipper gå ut så!! Här hade vi -18,7 när jag tog morgonpromenaden...ska väl erkänna att det inte blev fullt så lång som brukligt, och då berodde det inte bara på en frusen matte utan att jag var rädd om Zambos tassar. Så ikväll blir det lite fet salva innan nattinatti. Och för första gången i mitt långa liv fryser jag inte om fötterna!! Mina fina Icebugs är inte bara fulldubbade, de är varma också!! Trodde väl aldrig jag skulle få uppleva det, jag som alltid har blivit kall om fötterna.
Ha en riktigt skön måndag, och njut av det vackra vädret, om inte annat så genom fönstret!!
Kram kram

#6 - - Sanna:

Ja fy sjutton vad kallt det är. Chabo får också bara vara ute korta stunder och hittills har vi varit ute 3 ggr. Bättre det så han får göra ifrån sig när det passar honom. Annars klarar han kylan rätt bra men sedan han fick sina diskbråck vill jag hålla honom så varm som möjligt då jag inbillar mig att när han spänner sig utomhus så blir han sämre.

Hoppas vi får tillbaka den milda vintern och gillar den bättre! :)

Kramen/S

/vad fint du fått det här/

Till top