mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

NU FÅR MAN OROA SIG IGEN

Allmänt Permalink16
Förra helgen var sonen Peter med familj till Sälen och åkte skidor. Allt gick bra men mamma oroar sig.  Idag åker samme son tillsammans med sju andra killar till Norge för att åka skidor och kommer hem på söndag. Minibuss åker dom på hala vägar. Vad gör mamma, oroar sig såklart. Sån är jag alltid, och kan inte slappna av innan jag vet att det gått bra.
Så måste jag "smågrumsa" lite och påpeka att " det är väl bättre du är hemma hos familjen och tar det lite lugnt"..
Så jag kan känna mig lugn också..*L*..
Men det här är en resa med några skidfrälsta i klassen, utbildningen tar slut i April och dom som inte gillar skidåkning ska göra nånting annat istället.Ha lite kul tillsammans efter snart två års slit på skolbänken....
 
Bild lånad från Google**
Idag verkar det bli hyggligt väder, lite kallare visserligen, men solen börjar visa sig. En tur med hundarna nu sen ska jag "motionera" dammsugaren....
Ses....♥
 
#1 - - Hebbe:

Oj vilket sammanträffande..Jag ska åka ner till Vreta senare i dag,ska hämta barnen vid skola o dagis,,sonen åkte i morse med jobbet till Åre för några skiddagar,dom åker i en liten buss,,så visst är man lite spänd innan man får höra att dom är framme..
Här är det lite blåa hål -9,1,hopp om sol finns..Haé Kram.

#2 - - yvonne:

Man slutar aldrig att oroa sig .Jag tyckte mycket om smaken :-) Det känns så skönt att gå och lägga sig för jag vet att du kommer och säger natti och stoppar om mej..Kramen!

#3 - - Margareta:

Hej!
Nu är det ett tag sen jag kommenterade något i din trevliga blogg. Men jag följer den med jämna mellanrum.
Tänkte på det här med att var mamma till vuxna barn.
Visst är de alltid de barn man oroar sig för. Min son tog flygcertifikat på något slags mindre flygplan för några år sen. Vid ett tillfälle var den några som gjorde en flygtur neråt Tyskland eller Österrike.. minns inte riktigt. Då fick de själva sitta vid "spakarna" varsin gång. Han ringde när de kommit fram. Men TAL om att vara OROLIG!!
Som tur är har han lagt av med det intresset..*L*

Kram

#4 - - Ama de casa:

Nu blev jag lite avis på sonen... När ska jag få åka på mina nya skidor? Här finns ingen snö... ;-)

#5 - - Emma:

Härligt för din son med skidåkning, men jag förstår din oro! :)
Svar: Ja, snön är underbar! :)

#6 - - Camilla:

Ja tänk att hur gamla ens barn än är,så slutar man ju aldrig att oroa sig om dem!

Åh vad härligt med lite sol! Här har solen lyst med sin frånvaro nu en tid!

kram

#7 - - Mita:

Svar till Margareta:
Visst är det så att man oroar sig för dom vuxna barnen också. Den känslan släpper man aldrig...
Kram o ha en fin dag♥

#8 - - Veiken:

Jag vet precis hur du känner det! Man inbillar sig en massa tills telefonen ringer och allt hat gått bra! Man är mamma och därmed orolig på livstid! Kramar

#9 - - Decdia:

Det kommer att gå hur bra som helst, nu ska lilla mamsen inte oroa sig så mycket. :)

#10 - - ansepanse:

förstår din oro, det är inte roligt när man tänker på vinterväglag och bilkörning
ha en fin kväll nu
kramar

#11 - - Rigmor:

Jo, men så är vi nog, vi mammor...och det är ju av kärlek vi grumsar lite!! Ibland när sonen far mycket i jobbet säger jag åt honom att inte berätta förrän efteråt att han varit halva Sverige runt, det blir lugnast så...
Och nu har jag tänkt till...eller inte. Var till XXL igår och köpte ett expanderkoppel till Zambo, har gått och suktat efter det länge, men alldeles för dyrt, 379:-. Men igår bestämde jag mej, nu skulle det bli slut på ryck i mina armar och axlar och han skulle få lite mer frihet. Väl i kassan, 150:- gick det in för...Jippi!! Men effekten med detta koppel...ja det är att Zambo mer eller mindre studsar i ett gummiband, han tycker det är skitroligt, men jag undrar...det kanske inte var tänkt så...*gapskratt*...??!! Kanske vore något för din Bamse som också vill ligga steget före...
Ha en bra kväll vännen, nu måste jag se antikrundan, om jag har några dyrgripar jag kan sälja...*skrattar*!!
Kram kram

#12 - - Susanne:

En mammas jobb är att oroa sig ;)
Jag känner igen den där känslan, svårt att slappna av och tänka på annat när man befinner sig mitt i. Men det går säkerligen bra. Det känns som om det är en ansvarsfull och redig son du har :)

Ingen rastning av dammsugaren idag. Men massa annat hann jag med. Som tvättning, vedhuggning, diskning och garderobsrensning :)

kramisar

#13 - - mickis:

Städa är trist... men det är väldigt skönt när det är gjort & man har det rent & fint :-)

Du är lite hönsmamma du Mita.. Det är jag med :-)
Hellre lite extra hönsig än att man inte bryr sig alls...

Ha en fin kväll!
kram

#14 - - Henrik Olsson:

Det kommer att gå bra! :)

#15 - - Janne:

God Torsdag ! Nu finns det mer information om vår lägenhet och bilder på min blogg. Ha det bra !

#16 - - fia:

Sån där är jag med. Man grunnar och åjar sig och tycker helst av allt att alla barnen ska sitta runt köksbordet så man vet var man har dom ;P :P men stackars barn...
Jag brukar tänka att så länge det är tyst så är allt bra.
kram
Fia

Till top