mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

NÄR LJUSET KOMMER TILLBAKA

Allmänt Permalink13
I takt med att ljuset börjar komma tillbaks,jo det märks nästan från dag till dag. Det är ett annat ljus nu än i December,och det blir inte mörkt lika tidigt längre på eftermiddagen.
Men man får lite mer lust att fräscha upp och förnya lite hemma. Det kan räcka med lite nya blommor,tulpaner kan man frossa i, och det gör jag verkligen...underbara,
   
Nånting annat som man kan liva upp med är nån sak till hemmet, tex, köket...
Glas med känsla av våren,
Underbara ljus att bli glad av,  och så en härlig mugg att avnjuta sitt kaffe eller kanske te i...**
Dom här sakerna finns på Ica Maxi, tänk en sån tur att jag handlar där en gång i veckan..**
Man kan även gå in på www.icahemma.se
Ännu en dag där solen försöker komma igenom molnen. Det lyckas rätt bra tycker jag, bara två minusgrader men i stället är det en vind som drar. Vi njöt i alla fall av långrundan tidigare i dag med hundarna, och snart ska vi sätta oss och njuta av köttfärsgratäng, ja jag hoppas den smakar bra i alla fall..*L*..
Ses....♥
 
#1 - - syren:

Tulpaner lyser verkligen upp tillvaron. Jag köper minst två buketter i veckan. Och så nu i veckan öppnade blomsterlandet här och vad ljuvligt att gå där omkring bland alla blommorna. Lyckliga du som har sol det har vi inte haft här på länge. Vackra bilder och de kommer att lysa upp din dag! kram

#2 - - yvonne:

Sol???? Här skiner solen med sin frånvaro....Så bra vännen att du tränar upp din balans! Du kan göra det när du borstar bissingarna.Du hade väl kommit in i "andra andningen" därför var du vaken! Kram!

#3 - - Sita:

Har tänkt i flera dagar att jag ska ha tulpaner med hem, men när jag kommer hem så är jag utan. Kram

#4 - - moi:

Jag börjar misstänka att du är sponsrad....
av "nån" butik.
Tyvärr (?) handlar jag inte där så ofta men du har verkligen gjort mig sugen på att gå dit och hitta vårtecken!
Kram

#5 - - Annette:

Tjena bruden! Har varit in och kikat runt lite.Blir kanske inte så ofta.Men det får jag ju ta igen nu.Tulpaner dom köper jag direkt efter helgerna.Älskar dom enormt mycket dessa blommor.Håller med dig nu vill man ha in mycket nytt i huset. För nu är det ju ljusare om dagarna.Härligt säger jag bara.Kramen på dig

#6 - - Aurora:


Våren är på G. I varje fall när man går i vissa affärer som fått en vårnyheterna. Kram

#7 - - TantGlad:

Visst är det härligt med att det blir ljusare dag efter dag, och att våren är på intågande, så kan man annat än bli glad då . Sen får man med ljuset lust att fixa lite hemma åxo.
Ha en jättefin ny vecka nu.
Kramkram från mig

#8 - - yvonne:

Jag vågar inte se mer av filmen på 4an. Den är räälig! (hemsk) Nattikram och stor Pööössss!

#9 - - Susanne:

Idag fick vi också njuta av solen..
Färger och blommönster behövs nu. Så man får lite vår i sinnet innan våren sätter igång på riktigt :)

Kramisar

#10 - - Rigmor:

Hahahaha...tänkte på dej idag, för vi var på fel sida om stan och då passade vi på att handla på Ica Maxi. Och vad stod jag och höll i...jo ljus!! Tror det var exakt likadana. Men sen besinnade jag mej, jag har en hel kökslåda full med en massa olika ljus, av alla de slag. Fråga mej inte varför...Men många är sen jag gick på PartyLight eller vad det hette, och de luktar rätt starkt så det blir sällan av att elda dom.
Skönt väder på förmiddagen, kvällsrundan var desto kyligare...och i veckan kommer det mer snö!! Vem sjutton hade beställt det...??
Ha det gott vännen!!
Kram kram

#11 - - fenixmona:

Ja, nu märks det mycket tydligt på eftermiddagen att ljuset är på väg tillbaka! Fast här har det nu börjat snöa...igen! Kramiz

#12 - - browneyedgirl:

God morgon <3 Igår ställde jag mig längs husväggen en stund och njöt av solen. Härligt. Men idag blåser och snöar det....kramen vännen <3

#13 - - yvonne:

Godmorgon! ja det var en knepig film,jag somnade men vaknade och såg slutet .Och jag fattade ingenting! Morgonkram!

Till top