mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

INTE MIN DAG I DAG,ELLER?

Allmänt Permalink11
Vissa dagar flyter inte på som dom borde, men det är väl det som är kryddan i tillvaron..** 
Kallblåsigt är det trots bara nån enstaka minusgrad. Jättehalkigt där det är nyplogat och inte sandat, så jag tog på mig halkskydden och fick så förbaskat ont, inte bara i den eländiga ryggen utan också i ena foten, där jag hade en "stressfraktur" för några år sen och den känns av ibland, som nu tex,
Först tänkte jag strunta i Maxi, men iväg kom jag i alla fall. Fast det kändes inte bra i foten och i kassan så lossnade en ölburk från förpackningen och for i golvet. Vad händer då? Jo den spricker så ölen sprutar. Jag ska inte gå in närmare på hur jag kände mig,men genomsvettig blev jag. Och när jag packade in kassarna i bilen till sist så bröt jag en nagel rejält. Ska det va så ska det..***
Inte nog med det. När jag kom hem sen och hade släpat in kassarna och gick in i köket så får jag se min klockradio ligga på golvet. Bamse hade väl busat till det och fastnat på nåt vis i sladden, och sen blivit rädd när den ramlat ner och sprungit med den efter sig tills den lossnade...
Men den funkar och det är ju tur att inte Bamse gör sig illa.  Han hade fixat en sak till, lyckats ställa sin gris på köksbordet??
Nu ska jag ta en liten runda med hundarna, undrar om nånting mer händer innan dan är slut?
Ses....♥
 
      
#1 - - Decdia:

Haha! Det är kanske ett meddelande från Bamse? "Idag vill jag ha fläskkött matte" :)

#2 - - moi:

Va???!!! Är det den 13:e idag? Med tanke på vad du varit med om är det förmodligen fredag också.
Hoppas du vaknar imorgon och att det då är en bra dag igen!!!
Kram

#3 - - ansepanse:

du lyckades nog pricka in hela veckans händelser just idag, vilken tur att Bamse inte skadade sig
kramar

#4 - - Susanne P:

Ibland händer allt på en och samma dag... :(
Den där grisen sägs vara okrossbar men mina små rosenknoppar har slaktat två.

Kram

#5 - - Herr Nilssons Fru:

En sak händer sällan ensam - så är de väl som sägs :)
Att placera en gris på bordet är stort för en liten hund - kan jag tycka. Kanske menade han att han var hungrig :)
Kramiz

#6 - - yvonne:

Ibland har man såna dagar då allt går snett! Han ställde grisen på bordet för att du skulle bli glad!Det var datorn som krånglade! Nu ska jag snart tippa ner i bingen SÅ Natti på dej vännen! Kram och Pööösss!

#7 - - Mickis:

Ojoj one of those days...

Pinsamt med ölen.. Så har jag gjort med en 1,5l petflaska med läsk i en affär..., halva butiken blev medsprutad o jag o dottern som kanske var i 6 års åldern...
Så Bamse busar när inte du är hemma... Här ligger Zingo sover när jag lämnar honom själv...

Vissa dagar är det rätt skönt att avsluta och veta att imorgon kommer en ny o bättre dag :-)

Sovgott!
Kram ❤️

#8 - - fenixmona:

Vissa dagar kan vara som förgjorda...allt strular. Tydligen hade du en sådan dag igår, men nu är den avverkad och idag är en ny dag! Kramiz

#9 - - Hebbe:

Mors.Sonen var in och kollade i datorn i går kväll.Han städade bort en del konstigheter,uppdaterade en del,men troligtvis är det den trådlösa musen som fått "Frispel",,testar nu en mus med tråd,funkar som det ska nu..
Oj det verkar som du skulle ha stannat i sängen i går,inte kul med så mycket tok på en och samma dag.Haé Kram.

#10 - - yvonne:

Godmorgon!! Vi har högt med snö här nu. Jag vill inte ha mer!! Ha en bra dag! Morgonkram!

#11 - - Sita:

God fm Mita. Han kan han. Ha en fin födelsedag idag. Kram

Till top