mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

EN ENDA FÄRG, OCH DEN ÄR VIT**

Allmänt Permalink12
Det snöar, och jag försöker fortfarande intala mig själv att det är alldeles lagom. Men snart vet jag inte om det håller.Jag gillar inte och köra bil i snöväder och det händer så mycket olyckor nu.Hela tiden kommer trafikraporter om uselt väglag och avåkningar. 
Vinterns baksida helt klart med halkan.  Gubben fick sopa av bilen innan han åkte, jag når inte att komma åt riktigt**  
Idag när jag handlar ska jag se om jag hittar en snöborste med långt skaft på Ica Maxi,annars har jag ju Biltema tvärsöver där.
Jag tänkte köra in bilen i garaget i går när jag hämtat hem Bamse från trimningen. Men nån,hmm.. hade ställt den gamla toan och lite annat som ska till återvinnings stationen mitt på golvet...
Ofta blir det så att garaget blir en uppställningsplats "så länge"...
Ja det är alltså väldigt vitt ute och fint att titta på, så länge man sitter här inne. Men nu ska vi pulsa ut hundarna och jag. 
Ses...♥
#1 - - Sanna:

Det ser likadant ut hemma hos mig vad gäller både snöutsikten och garageinnehållet *flina*
Det sistnämnda kan jag snart inte göra något åt då mannen min är och förblir en lumpsamlare. Det spelar ingen roll om det är nystädat, nog fanken tar han hem nytt och bara dräller ner.

Nej, till sommaren blir det åter en stor rengöring och vet att det är hans värsta arbetsuppgift men han har ju inget att sätta emot när han bara fyller på och fyller på ideligen. :)

Kramen och snöa inte bort nu. :)

#2 - - Villa Freja:

Nej, nu tycker jag att snön ska ge med sig. Jag vill ha vår och varma vindar. Kram.

#3 - - Rigmor:

Det är mycket av det vita nu...alldeles för mycket!! Och igår när jag for hem från jobbet började det snöa igen, och rådjur var det flera stycken på vägen, så ägget under pedalen fick följa med hem också...
Jag som önskar mej ett garage...så du menar att det inte riktigt fungerar som det alltid...*skrattar*...?? Skulle nog bli likadant här misstänker jag.
Och idag blev det en ofrivillig sjukdag, bara så där...I natt vaknade jag av att hela sovrummet var som en karusell, mycket länge sen sist, men fy tusan...Méniéres heter det på ett finare språk. Helt ofarligt, men man blir helt slut efteråt och jag får en dov huvudvärk som bonus...Men med vädret som är idag så känns det som att jag inte förlorade så mycket...möjligen Zambo som tjurar lite...lata matte som mest ligger i sängen tänker han nog!!
Ha en bra dag vännen, ta det lugnt i trafiken!!
Kram kram

#4 - - Sita:

Tänk om man hade ett garage ändå, då slapp man att sopa bilen. jag tar piassavakvasten o sopar med. Kram

#5 - - carina:

Jag tycker det är så vackert ute nu♥ Hoppas vi får behålla snön, det gillar både Izor å jag :)
Kramen rara du♥

#6 - - mickis:

Så är det i vårt garage oxå.. Fast just nu finns det plats för bilen & det passar ju väldigt bra eftersom det är så mycket snö nu...

Här har kommit typ 3dm så nu är jag oxå rätt nöjd :-)

Ha en fin dag!
Kram

#7 - - moi:

Tror du mig om jag säger att jag inte avundas dig varken väder eller att behöva gå ut med hundar just nu? :)
Kram

#8 - - Ama de casa:

Oj vad mycket det kom på en enda gång! Fast tittar jag noga kan jag faktiskt se vattentornet där i snödimman. Hoppas det inte fryser, vattnet däri ;-)

#9 - - Anne-christine:

Godkväll på dig.
Lite snö är bara mysigt.
Sen gäller det art köra efter väglag som många glömmer och kör lika Fort som vanligt. Man får köra och hålla hastighet efter körlag.
Ser ni har lika mycke snö som vi har här.

Näpp...nu Blire Snart krama snälla kudden.
Ha en fortsatt jättefin vecka nu.
Kramkram från mig.

#10 - - Lisbeth:

Nog är det småfarligt alltid. tidning är fylld av småkrockar som varit under dagen. Alldeles nyss var sambon ute på vägarna och skjutsade hem dottern. Rakt framför dem small två bilar ihop. Fattar inte att så många inte tänker sig för. Kall snö kan vara lika hal som is. Nej jag åker buss eller går nu ett par dagar
Kram på dig

#11 - - Herr Nilssons Fru :

Ja de var tusan vad snö du fått. Jo de blir lite besvärligt på vägarna när snön kommer, alltid lite ovant första dagarna o en del kör som de brukar trots att vägen är full av snö.
Jag saknar de inte.....
Kör lugnt när du är ute.
Kramiz

#12 - - Kenneth:

Är vit en färg?

Till top