mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

JAG ÄLSKAR MUGGAR

Allmänt Permalink19
Kan man kalla sig " muggoman" i så fall är jag en sån.. när jag ser en fin mugg så måste jag köpa den,eller vill i alla fall köpa den. Problemet är att det börjar bli proppfullt i skåpet så jag får fixa och greja och flytta om.
På Maxi hade dom ställt fram en hel del " bra ha saker" bla, den här fyrpacken med muggar. Så dom följde såklart med mig hem...
Jaha sa gubben när han kom hem till fikat på eftermiddagen, nya muggar..rart av honom att se det..*L*...
Men jag glömde köpa nya tulpaner, en bukett i veckan brukar det bli minst, den här årstiden när man vill ha lite försmak av våren inne...
 
Nu ska jag fortsätt njuta av mitt te i nya muggen och se klart  Mia på Grötö...**
Haa de....♥
 
 Hugs
 
#1 - - yvonne:

Är där inga öron på muggarna? Godnatt muggomanen och sov så gott! nattikram och Pööösss!

#2 - - Melody and M.E:

Då finns det två muggomaner… jag är helt hopplös, kan inte låta bli att köpa när jag hittar en mugg jag tycker om.
Nu bor jag ju på ett par ställen, så än så länge går det att trycka in dem i skåpen, men en dag kommer det bli problem.
Men någon last ska man väl ha??
Kram M.E

#3 - - Decdia:

Hihi, vi har alla våra grejer! Då jag inte dricker något varmt så leder det till att vi inte har så många muggar hemma.

#4 - - yvonne:

Godmorgon! hade du nu somnat i soffan igen ,eller låg du och läste Klockan var ju mycket när du dök ner i bingen... Ha en bra dag vännen! morgonkram!

#5 - - Herr Nilssons Fru :

Oj jag älskar oxå muggar, jag bytte ut alla när jag flyttade, eller rättare sagt alla gamla fick inte följa med, de var andra som hade nytta av dom. Bra ju. De du köpt är snygga har kollat på dom flera gånger, bra pris på dom oxå. Men jag är inne i färgglada muggar just nu, typ indiska. Men jag kommer gärna förbi o ta en kaffe i dina :)
Kramiz

#6 - - fia:

Visst är det mysigt med "lite" nya koppar och muggar..:))
Porslin överhuvudtaget är så himla kul. Love it!!
Idag ska jag shoppa tulpaner. Klart man ska ha fina nya tulpaner <3
Ha en skön dag
kram
Fia

#7 - - Sita:

God morgon. Fina muggar blev det iaf. Jag gick o la mej när Mia på grötö började. Kram

#8 - - Janne:

God Morgon ! Det är roligt med olika muggar för dom kan ju ha en massa olika motiv och tryck på sig. Vi brukar titta om vi hittar något skoj när vi är ute och åker på loppisar. Vi har faktiskt hittat en mugg ifrån Lillys släkts hemtrakt i Danmark. Vi hittade muggen nere på Öland på en loppis. Ha det bra !

#9 - - Villa Freja:

Så snygga muggar.
Ja, tulpaner vill man definitivt ha in så här års. Så fint. Kram.

#10 - - aina [fotoblogg]:

Fina muggar :)

#11 - - carina:

Roligt att förnya sig i mugg skåpet :)
Men passa du bränner dig, när dom är öronlös *Blink*

Här kommer det ner snö idag, på ishalkan som vi har :(
Så broddar kan det nog bli på promenaden.
Kramen vännen♥

#12 - - Mickis:

Snygga muggar :-)
Du får plocka bort de gamla o fylla på med nytt...

Ha en fin torsdag!
Kram ❤️

#13 - - Ama de casa:

Dom var läckra, muggarna. Själv är jag glasfetischist. :-)

#14 - - Rigmor:

Skrattade gott igår när jag läste på Fb att du köpt nya muggar...muggoman...Jo men vem är inte det??!! Jag har massor av muggar, allehanda slag, lite här och där i skåpen. För även om jag köper nya så är jag för snål för att slänga de gamla...gud, den dagen barnen ska röja efter en, de kommer att få slag!!
Ja men visst är hon bra, Mia på Grötö. Det blir ett naturligt program, ja jag gillar henne verkligen.
Idag var morgonpromenaden riktigt skönt, och herre jösses så tacksam jag är över att ha mina IceBugs!! Behöver aldrig kolla efter isfläckar, går precis lika obehindrat som när det är barmark. Kroppen däremot, och knoppen...vet inte vilket som är värst. Nu försöker jag dra ned lite på alla värktabletter jag äter, känner att magen har tagit stryk, vet liksom inte riktigt vad som gör vad snart. Vore kanske dags för en veckas vila...
Ha det så gott vännen, pussa nosarna från oss!!
Kram kram

#15 - - ansepanse:

lite sådan är jag också :) till och med så mycket att J har kommenterat: - har vi inte tillräckligt med muggar? :) men jo, jag VILL nog ha nya muggar, det ska jag allt skaffa mig när jag ser något jag gillar :) så det så
jättefina dina nya
kramar och ha en bra dag vännen <3

#16 - - yvonne:

Skönt med sovmorgon! Jag tog ju nyponpulver förr och hade på gröten. sen såg jag på din blogg om kapslarna ,och köpte kapslarna igår! Kram!

#17 - - moi:

Jag är likadan! Har hur många som helst och när det blev fullt hemma bar jag ner en massa i kolonin. Det går ju aldrig sönder ju....
Tulpaner är min favoritblomma, tyvärr är det Sigges också....
Kram

#18 - - Hebbe:

Ha Ha,Muggoman,det är väl bara förnamnet,,jag har en favomugg till kaffet,den har hängt med sen 1985 tror jag...
Ja du Mita,din väderrapport kan nog gälla för för hela mellansverige i dag,,tror jag..
Ska snart ta och pyssla med lite köksarbete,har blivit inspirerad av ett inlägg som Gilla hade för ett tag sen,blir det bra kommer bild,annars icke..Haé Kram.

#19 - - sannas rum - DESIGNUTLOTTNING I BLOGGEN:

De muggarna var toppenfina :)

Just nu har jag en designutlottning i min blogg där man kan vinna en skräddarsydd design till sin egen blogg alldeles gratis såklart. Missa inte chansen att göra en rolig förändring nu till våren! Här hittar du länken: http://www.sannasrum.se/2014/01/designutlottning-5/

Till top