mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

HERREGUD, ÄR HAN DÖV?

Allmänt Permalink12
En sak jag inte fattar är varför ska ljudet på tv,n vara så högt när det är sport?? Gubben sitter och kollar fotboll, och ljudet är irriterande högt. Jag brukar påpeka att han borde skaffa hörapparat, då sänks ljudet ner,ett tag i alla fall..**
Det upplevs väl som extra högt för dom gapar och skriker också...tjaa, man är väl härdad efter alla år med en sportfantast..
 
Ute är det inget höjdarväder,blött och slaskigt och smutsiga hundar. Vi gick med dom borta vid Munkatorp tidigare på förmiddagen, där rejsade dom på i full glädje,speciellt Bamse som inte bryr sig om sörjiga vattensamlingar utan plöjer rakt i genom..** Mina skaft på gummistövlarna borde ha gått upp över knäna, blötsnö for in emellanåt när jag sjönk ner för djupt...
Asch, vad gör det om hundra år, 
 
#1 - - Annika:

Brukar tänka på er hundägare såna här slaskiga dagar. Oj, vad det ska dras in mycket skit. Men vad gör man inte för dem man älskar. Hög volym då det visas sport känner jag igen.
Hej svejs.

#2 - - Sita:

Hejsan. Skulle inte kunna vara med er där, jag äger inga gummistövlar. Körde fast idag igen här på gården o fick pulsa i snön över mina kängor. Men gubben fixa att ta upp bilen direkt. Varit till LIDL o handlat. Kram

#3 - - moi:

Ett tips på vad du kan ge gubben i present (kanske på alla hjärtans dag): trådlösa hörlurar!!
Passar perfekt att ha när man verkligen vill höra vad som sägs på tv:n (och den närmsta kanske inte är så intresserade).
Kram

#4 - - Ama de casa:

Vad mysigt att rejsa i snön! Nåja, om man är hund i alla fall... ;-)

#5 - - Aurora:

Haha. då är våra gubbar lika döva.Jag vet inte hur ofta jag ropar att han ska sänka ljudet här hemma. Kram

#6 - - Henrik Olsson:

Du får gömma fjärrkontrollen!!

#7 - - Decdia:

Jag har väldigt lågt ljud på tv:n, får typ ont i öronen om det är för högt.
Sen är det skitirriterande att reklamen är så hög på en del kanaler.

#8 - - yvonne:

Ta av batteriet i fjärrkontrollen *L* Nattikram och pööösss!

#9 - - TantGlad:

Hej på dig!
Nämen vad är det jag läser?? hehehe. Har du åxo en gubbe som gillar sport och är en fanatiker . Har presis skrivet ett inlägg om det hahaha.
Ja slaskväder har vi, och förstår det är jobbigt då för hundägare.
Ha en fortsatt jättefin helg nu!
Kraaam.

#10 - - yvonne:

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott! Kram1

#11 - - ansepanse:

här har vi precis samma problem, usch ja, jag har sagt att inte behöver man höra allt när man ser sport
som sagt, här har det regnat, både igår och idag
kramar vännen <3

#12 - - Fina Frun :

Jag brukar passa på och sänka TVn när gubben smiter iväg och länsar skafferiet. Han märker aldrig att volymen gått ner ;)

Till top