mitasplace.blogg.se

En blogg som handlar om mig,mitt liv i vardagen på både gott och ont, en dagbok helt enkelt. Hundar och barnbarnen betyder mycket för mig...♥

EN HÄRLIG SÖNDAG

Allmänt Permalink12
Ett riktigt härligt höstväder har det varit i dag. En tur runt Vena som det heter och Hjälmaren ligger så  vackert nedanför. Hundarna sprang lösa och njöt i solen. Jag hade klätt mig för varmt så det blev att plocka av tröjan under jackan.
Ni ser vilken klarblå himmel. Ja sen på eftermiddagen var vi ute i trädgården och plockade undan i vindskyddet bla.Ingen mer gräsklippning blir det,skönt . 
Gubben testade ett äpple och det var nästan färdigt.Men en eller två veckor till så blir dom ännu godare.
En del blommor trivs fortfarande och har klarat frosten som var.
En skymt av hundarna, och Bamse får ha tratten fortfarande när jag inte kan ha full uppsikt på honom. Han vill gärna slicka på såret,men det är i stort sett läkt nu så ett par dagar till med tratteländet sen får det vara bra. Men han är jätteduktig med den.
Som ni ser har jag bytt tillbaka till Blogg.se, jag gillar ju att flytta på mig emellanåt. Men funkar det inte bra här så finns den andra bloggen kvar. Ingen fara..**
Ikväll är det dags igen för kriminalserien Bron, den är toppenbra tycker jag...
Ses....♥
#1 - - Anonym:

Jippie, jag föredrar blogg.se helt klart. :)

#2 - - mickis:

Men har du bytt blogg :-)
Nu har jag lagt till denna bloggen på bloggkoll så jag inte missar dig :-)

Vilket väder... det ser ljuvligt ut :-) Skönt att kunna rasta hundarna utan koppel :-)
Skönt att såret läker bra för Bamse.. snart slipper han den eländiga tratten :-)

Ha en fin kväll!
Kram

#3 - - Maria:

Ja det kan vara roligt att förnya sig här i livet. Flytta är jag en fena på men då gäller det ju bostad. Läste ditt inlägg när ni varit å handlat på granngården, jisses vad dom måste undrat över va gubben pratade om.
Önskar du får en fin dag/KRAMEN

#4 - - TantGlad:

Hej Mita.
Jag hittade hit genom våran gemensamma bloggvän Ama.
Förstått du bytt bloggställe, och det är roligt med förnyelse ibland. Är själv likadan.
Fina höstbilder du har.
Ska försöka hitta tillbaka hit.
Ha en jättefin ny vecka nu.

#5 - - Fenixmona:

Ja här var det nytt och fint! Jag har ju inte tid att sitta och spåna så jag kör på i gamla hjulspår...Jättefina bilder du lagt in! Kramiz

#6 - - Kenneth:

Varför flyttar du :)

#7 - - Aurora:

Så fint du gjort det. Kram

#8 - - Yvonne:

Godmorgon!Snygg blogg ,men svag text ,eller så är jag sömning nu på morgonen... Jag kör i de gamla hjulspåren. Gubben din får akta sig så att du inte byter ut honom.... Ha en bra dag! Morgonkram!

#9 - - fia:

:) Man får ju förändra det lilla man kan och byta blogg går ju bra då !!
Skönt höstväder är det - bara att njuta!
kram
Fia

#10 - - camilla:

Vilket kanonväder ni ser ut att ha.
Visst kan solen titta fram ibland här också, men helblå himmel har vi inte haft på länge :(
Kram!

#11 - - Janne:

Nej denna gillar jag inte !!!!! Den andra var bättre !!!!

#12 - - Ama de casa:

Oj vad du hoppar runt! Jag blir nästan lite vimmelkantig och åksjuk... ;-)

Till top